Vardagsträning

Under mina promisar har jag lagt mkt fokus på att träna Breeze på bla ut & framåt. Det finns ju massor av bra saker att ta hjälp av bla alla träd & andra fasta saker. Så fort jag ser att hon är på väg runt så slänger jag en leksak, kotte eller pinne. Tyvärr så är jag lite slarvig med att komma i håg att ta med mig leksaken ut...men hon är lika glad vad det än är. Lite kamp blir det med vad jag nu har . Med Breeze kan man köra många repetitioner. Hon tröttnar aldrig, jag brukar tröttna först. Känns som om det snart är på G....Hon jobbar för fullt så himla KUL att ngt går åt rätt håll. Framåt har hon lite svårare med men bara jag TRÄNAR så!!! Hört det förr??? Not....
Det märks att hon tycker det är kul att träna för att hon har sådan fokus på mig & bara väntar på vad som ska hända.

Har även tränat på fotposition & vändningar på stället + bakåt både stillastående & under marsch. det känns BRA skulle bara behöva ha ngn som tittade & gav en kommentar eller två...Det är ju snart dax för lydnadshelgen & man kan ju bara inte komma helt otränad. Håller också på att träna sitt med henne, jösses det ska väl alla hundar kunna?? Nä inte Breeze, men som sagt det går framåt....Sitt ska hon KUNNA när vi kommer till träningshelgen, annars får man ju skämmas!!!

Å så Prins Milloo, ja han bara går & lullar typ likt tjuren Ferdinad.....Han luktar på alla dofter, pinkar lite & så lite kraffs & så vidare till nästa ställe.....Men han får vara han trivs bäst så. Men han är super duktig på att lyssna, & frågar hela tiden vart vi ska & stannar vid alla övergångar. Han har verkligen kommit in i en behaglig ålder & jag har inte rensat öronen på honom....

I kväll ska dom borstas, igentligen skulle dom behöva badas men det fixar jag inte nu.....Kloklippningen tog jag i går.
Lite fina ska dom ändå vara när vi ska i väg på tävling i morgon lördag.
Håll era TUMMAR för att det går BRA för Breeze & Milloo i morgon på Strängnäs Cup!

Hoppas att ni Alla får en trevlig helg!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Håller tummarna hårt! Kramar Amanda

2009-05-08 @ 17:26:05
URL: http://www.lundsgard.com
Postat av: Amanda

Håller tummarna hårt! Kramar Amanda

2009-05-08 @ 17:26:20
URL: http://www.lundsgard.com
Postat av: Marie G

Ja nu håller vi tummarna för Alla de våra som ska tävla på Strängnäs Cup!!!

Kram från Marie som är så sugen på att köra själv....

2009-05-08 @ 22:47:55
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0