Träning på Katrineholms BK

Som vanligt var det fullt & trångt på tåget, suck....Eftersom att jag har med mig hundar så måste ju gå på en hundvagn...Där satt det som vanligt massa folk UTAN hund!?!?! Det såg alltså ut som om jag skulle behöva stå, shit...Gilla läget blev mitt mantra medans jag gick genom den del av vagnen som tillät djur. " hundar fanns redan på tåget. Tänkte ta mig genom fram till slutet av den lilla del av vagnen som jag & tjejerna fick vara i. Lugnt sittandes var två helt täckta i svart & när dom såg mina hundar skrek dom?! Ursäkta men varför i helvete sätter man sig i en vagn som tillåter djur när man skriker bara man ser ngt på 4 ben??? Inte faen reser dom sig upp & erbjuder sig platsen heller. Nix dom bara säger att där får jag inte stå! I ren protest så ställer jag mig givetvis JUST där & låter hundarna röra på sig! Vet att det inte hjälper oss hundägare men jag blir bara så förbannad på att vi hundägare ska ses som pestsmittade i en djurvagn!!!! Men se sedan ser jag att i vagnen brevid, det är alltså bara en öppen dörr mellan djur resp icke djur så då "stoppar" jag in tjejerna bakom sista sätet där man ska ha sin packning & binder dom väldigt lätt i dörren. SJälv så sätter jag mig på första sättet närmast dörren där dom sitter. Bingo! Men självklart måste jag säga till dom 3 som sitter på 4 platser att ta bort sin packning så att jag kan sitta. Nu gör dom det snällt så att jag faktiskt får sitta. Suck...
Måste tänka på ngt positivt efter att ha "råkat" ut för dessa antidjur idioter i en djurvagn...Får nog skriva till SJ.
Men mina tjejer skötte sig exemplariskt!!! Dom la sig lugnt ner & somnade. Mina änglar!!! Trizz vaknadedå & då för att kolla läget, det var ju en del som passerade till & från restaurangvagnen. Tur att tjejerna är tåliga, lugna & anpassningsbara. Dom är ju bara BÄST!!!

Marie körde Gäspa först & då fick mina tjejer sitta i bilen. det var riktigt roligt att se dom i dag! Det såg nämligen riktigt bra ut!!! Tyvärr har Gäspa fått för sig att hon ska lägga sig vid inkallning?!? Suck &  pust, men med lite variation så satt hon faktiskt kvar...Ska bli kul att se hur det gåt i morgon för då ska det tränas igen.

Breeze:  Körde hoppet med henne & hon drog i väg över hoppet  5 av 5 gg!!! Superduper! Hade bollen som jag slängde när hon sög mot hindret. Nästa steg blir nu att befästa frånhoppet & sedan lägga in ordet "sitt"...
Marie körde ett pass fritt följ med mig & det kändes helt OK! Marie tyckte att det såg bra ut så jag får väl vara nöjd.
Inkallning med ställande: Gick riktigt BRA! Hon stannade nästintill pangbomm & kom sedan med hyffsad fart till mig. Det är som vanligt MERA TRÄNING!!!
Men det kändes faktiskt ganska bra idag, men så är det ju alltid mkt roligare att ha ngn att träna med. Sedan att hunden går bra gör ju också att det känns bättre...Hon är BRA duktig min Breeze. OM bara jag fick arslet ur vagnen & TRÄNADE oftare, intensivare & med ett mål ja då skulle hon ju kunna bli hur bra som helst...

TACK Marie för tips & råd!

Trizz fick bara titta på......

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja vad säger man?? IDIOTER finns det gott om, blir sååå trött av att som du säger bli behandlad som pestsmittad jag med SUCKA TUNGT Snart så åker Femi till uppfödaren, då kommer det att bli en himla massa träning vill jag lova. Vi kanske skulle se till att få till ett par träningstillfällen ihop under sommaren? Sara behöver verkligen träna mkt och ofta, och skulle det mot förmodan (säger så ifall) komma in en till valp i familjen till hösten så går det inte att Sara beter sig som en bulldoozer hela tiden..



Kram

2009-05-22 @ 10:29:57
Postat av: Marie G

Hejsan, Ja men det är faen så jobbigt att alltid mer eller mindre bli behandlad som pestsmittad suck....

Håller tummarna för att det går bra för Femi & att det blir ett härligt gäng valpar! Det låter minsann som om det KANSKE blir en liten Femi till i höst?!? Det går inte att låta bli, se på mig ha,ha,ha....

Jag hänger gärna på & tränar lydnad. Behöver träna MASSOR!!!

Kram på dig

2009-05-22 @ 17:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0