På klubben

Packade väskan & åkte ut med Gudrun till SHK. Planen var att fika, gå promis & träna agility. Vädret var väl inte super men helt OK ganska lagom faktiskt....Mumsade jordgubbar så det gick verkligen ingen nöd på oss om man så säger.

Breeze: Fokus låg på stensäkra kontaktfält vad jag än gjorde....Min stjärna fixade kontaktfälten men när jag skuttade i väg drog hon med, inge bra..Gjorde om & se då hade damen fattat vad som gällde & stod stensäkert vad jag än försökte locka med. Hoppade-skuttade-rusade(nåja)-lockade med leksaken & hon STOD KVAR 2 på & 2 av. Jösses vad nöjd jag var med hennes träning i dag!!! Slalomen gick kanon både höger & vänster, Balansen & A hindret KANON!!! Så KUL!!!
Nu känns det faktiskt KUL att träna agility igen...............
Kampade även med favvoleksaken & det nappade hon på.

Milloo: Körde samma med Breeze, dvs säkra kontaktfält på balans & A. Även han fick ta hindren med fart & även han tog kontaktfälten på A men fortsatte när jag gjorde det. Det gjorded han 2 gånger innan enkronan trillade ner & han fattade att han skulle stå kvar 2 på 2 av vad jag än hade för mig. Min lilla Prins!
Han stod stensäkert(när han väl hade fattat) & hade full fokus på mig-fram-belöning. Balansen där fattade han direkt KUL!! Slalomen gick också helt OK, behöver träna alla olika sorters ingångar med FART. Men han gör så gott han kan....Men även tträningen med Mille kändes så himla bra i dag, känns som om allt flyter på FRAMÅT!

Ja sedan så bidde det fika igen innan Lotta med Lapparna & dotter kom. Då tog vi & gick Viltsvinsrundan. Alla hundarna sprang med full rulle, utom då Breeze hon gick vid oss mestadels....Inga viltsvin stötte vi på heller. Det blev en trevlig promis med trevligt sällskap. Väl tillbaka så körde vi Taito på bla tunnel-säck, kontaktfältsplankan-låga A samt hoppkrysset. trött blev han men han var jätteduktig! Ja det var dom bägge två....

Väl hemma så slocknade mina två ganska omgående.......

Mamma ringde & sa att Trizz inte äter ngt....Måste vara pga av löpet. För på landet har hon ju alltid ätit av ngn anledning. Kan det bero på allt gottit hon får i maten för att äta? ha,ha,ha, men det hjälper inte denna gång. LillVesslan är ju redan liten & tunn, hon bara måste få i sig sin mat.....Hmmm måste komma på ngt....tror kanske att hon saknar sin matte? Kan ju faktiskt vara så smile....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hejsan Marie.



Johanna och jag supertackar för en lärorik söndagseftermiddag.

Taito sov som en stocjk ett bra tag,sen var det full färta igen.

Vi hade jättekul.

Kram

Lotta med dotter och Lappar.

2009-05-05 @ 07:06:39
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Hejsan, Bra att ni var nöjda! Tyckte ockå det var KUL så det gör vi om!

Kram Marie G

2009-05-06 @ 12:52:15
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0