Många hundpromisar blev det...

Dagen började att jag tog mina hunar, så klart!!! & gick till nedbrunna ICA Supermarket där Birgitta med flock plockade upp oss. Vi åkte till LillStugan vid Vällinge, ingen hundbil, jippie! Det är så bra att gå där för man ser långt OM det skulle komma ngn. Mina hundar fick rusa lösa, dom drar ju inte efter vilt, nix Mille drar bara efter Zingo & Breeze håller sig vid mig. 
Vi gick i en ganska rask takt, bra för vårat flås, eller flås & flås....Ja bra var det i alla fall. Sedan var Birgitta så snäll & körde hem oss. Totalt blev det 30 minuter tills vi möttes & sedan ca 50 minuter tillsammans. Kändes skönta att lämna dom när det var dax att gå till jobbet...Gick sedan hem...Kl: 18.30 var det då dax för gemensam hundpromis för alla dom som ville hänga på. Samling vid Preemmacken här i Brunnsäng.  Totalt var vi 6 personer som trotsade latmasken.....Gick vis Tallhöjdsskogen-utmed Kanalen-Över Maren-Genom stan-Över Mälarbron-Utmed Kanalen/gamla LT-Hansa-Upp via Bergvik-Nästan framme. ÄVen denna promis gick i ett ganska bra tempo så promisen tog ca 1 timme. Det bidde verkligen en i mitt tycke trevlig promis i ett skönt väder.....
Väl hemma så var både jag & hundarna trötta. Jag undrar bara om jag kan röra mig i morgon? Det återstår att se...

Nu vore det väl attan om man inte skulle fixa Vårruset utan att släpa sig i mål. På Torsdag kväll ska jag vara med i mitt första Vårrus någonsin & det sker i Örebro. 

Jösses vad mkt promis det blivit i dag, synd bara att jag inte hade på mig stegräknaren. Det hade nog blivit rekord! Nu har jag i alla fall gott samvete för hundarna....

Njut av era hundar!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0