Lite agilityträning

Ja då var man hemma igen suck....

Men ett JÄTTETACK till Sven & Marie för trevligt sällskap, god mat & dryck samt skjutsen hem!!! Ni är bra goa ni!!!

Vädret var helt OK så jag passade på att åka till klubben med tjejerna & träna lite agility. Borde ha kört lite lydnadshopp med Breeze men jag bara kände att nix jag orkar inte ta tag i det just i dag. Men i morgon, då ska jag träna lydnad igen....

Breeze: Fokus på handling i min takt dvs mkt ut & eget arbete med stöd av mig. Tränade på 3 hinder som stod i en form typ våg-höger till slalom-sedan vågen igen. Hon var riktigt duktig när jag gjorde rätt. Men oj vad det flyter när verkligen stämmer! Härligt!
Sedan körde jag gungan-A-balans, jag höll ett långt avstånd dvs jag hade en lugn prmis mellan hindren. Hon fixade alla kontaktfält som en riktig superhund! Jippie vilken härlig, rolig & bekväm hund jag har!!!
Det var så kul att köra henne i dag.

Trizz: Fokus på gungträning dvs jag ställde upp henne ca 3 meter före gungan sedan gick jag & tog emot henne framför gungan-hiss ner. Hon stod jättebra & verkligen lyssnade på rätt kmmando dvs Fram-gungan Å då racade hon upp på gungan, lite saktare gick det när hon kom upp på den. Antar att gårdagens träning tyvärr satt kvar i huvudet på henne.
Det betyder att det nu verkligen kommer att fokuseras på att få gungan skitrolig igen....Men efter att ha kommit ner så stod hon kvar vad jag än gjorded, det kändes jättebra! Hon gick inte förrän hon fick frikommandot.
Trizz kan bli så himla duktig, en blivande stjärna!
Säcken: Jöees vilket sug hon har på säcken!? Läckert!!! Var jag än står så suger hon i racerfart in i tunneln...Jag kan stå 3 meter framför tunnelsläpet & hon springer ut, runt & in i tunneln. Vilken blivande stjärna! Hon tog säcken varje gång & några egna gånger, lillvesslan. Tror nog att det är hennes favvohinder....
Tyvärr så är hon helt ointresserad av att komma in vid min sida, då när jag kallar på henne så bara sätter hon sig ner där hon är & bara vill inte?!?!? Undrar vad det beror på? Kan då inte komma på att ngt hänt, antar att det kanske beror på att jag tränat det för lite?! Eller kanske inte alls, mitt fel är det givetvis. Kanske inte har insett vikten av just den träningen hmmm men alla andra mina hundar fixar ju det galant. Tjatar ju på alla om vikten av att vara noga & konsekvent & vad är man själv då?! Inkonsekvent & slapp i sin träning....suck. Smäll i skallen på mig själv. Nä nu ska här tränas trevliga roliga & säkra ingångar invid mig. Ska börja nu på en gång....Det bara måste funka, annars kan jag ju lika gärna lägga ner......
Nä fokus på allt det som ju faktiskt var riktigt bra! Man kan väl få njuta en liiten stund innan allvaret kommer i fatt en.

Är lite pessimistisk måste bero på min TANDVÄRK! Det är bland den värsta värk man kan ha....Känner mig lite groggy av värktabletterna men då får jag lite lindring en stund i alla fall....

Njut av era hundar!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0