En riktig Hunddag

Packade ryggan med div träningssaker samt fika & mackor. Marie & jag skulle nämligen vara på klubben & träna för att avsluta med en promis, Årundan.

Breeze: Började med hoppet dvs fot-hopp-sitt-hopp. Säger bara det, tur att jag har TÅLAMOD eller har jag tränat för lite?!
Hoppar hon ut ja då lägger hon sig på andra sidan. Men hon kan lika gärna få för sig att hopp från mig, nix det gör jag inte! Suck.....Fram med bollen & se då går det ganska OK......Usch vad jag tycker det är tråkigt när det låser sig....Men jag ger inte upp! Undan med henne ett tag. Körde sedan en inkallning med ställande & det klarade hon GALANT! Nu kändes det lite bättre! Körde sedan ett slät inkallning, risken kan ju vara att hon tappat fart. Men icke, nä hon racade in som en riktig STJÄRNA! Nu kändes det mkt bättre. Nu var det KUL att träna igen.Paus.
Körde sedan hoppet igen nu med lite feedback från Marie. Det är bara att erkänna, jag måste lägga ner mer tid på att träna!!! Hört det förr?!?!
Körde också budsändning med Marie som mottagare. Hon racade i väg superbra, satte sig fint hos Marie men ville sedan inte springa tillbaka till mig. Hmmmmmmm jag förstår varför Marie hade ju KÖTTBULLAR!!! Å ett matvrak väljer köttbullar före mattes tråkiga?! godis....Men hon är ju lydig så till slut sprang hon till mig. Upårepade det 3 gånger. Samma sak varje gång mer eller mindre. Men det är inget som stör mig. I kväll kör vi igen & då ska det inte finnas några köttbullar med.
Passade även på att köra kontaktfältsträning på Ahindret. Jösses vad DUKTIG hon är!!! Fixade kontaktfältet alla gånger oberoende av vad jag gjorde/var. Slängde bollen, sprang(hmmm) iväg osv men hon stod kvar 2 på & 2 av. SUPERNÖJD var jag!
Sedan slutade jag, man ska ju sluta på topp...

Sedan var det dax för fika med medhavda mackor, det var så trevligt & skönt att sitta på klubben altan i SOLEN med trevliga människor. Avslutade med en glass.....

Trizz: Skulle i dag börja med fotingångar med henne. Marie skulle hjälpa till med tips & råd. Som jag LOVADE lyssna till, alla som känner mig vet ju att jag har mkt EGNA åsikter.....Provade några gånger med hjälp av lockgodis & det funkade. Men Marie ville testa med klicker, dvs hon skulle få tänka helt själv. Har ju kört mkt klicker med bla SIndie så varför inte...Marie klickade & jag belönade, första gången klicket kom sprang hon till Marie men sedan lärde hon sig att godiset kom från mig. Fokus nu var att klicka när hon var på väg till mig & sedan vara supernoga med belöningsplaceringen invid mitt ben. Tycket att det fungerade jättebra! Visst ibland tog det lite längre tid för enkronan att trilla ner men jag tror att man får igen så mkt senare om man kör på detta vis.....Nu gäller det att jag är supernoga med belöningsplaceringen.
Paus.
Sedan var det dax för tandvisning & Trizz skötte sig exemplariskt tycker jag! Marie, Inga-Britta & Linda fick ställa upp & kolla tänderna på henne. Ska självklart fortsätta att träna detta med henne.
Körde sedan budsändning även med henne. Hon racade som värsta formeletten till Marie! I det här läget så brydde jag mig inte speviellt mkt om fotpositionen hos Marie medans jag tränade det när hon kom till mig. Jag var supernöjd med henne! Körde 3 gg.

När vi alla hade kört färdigt så gick Marie & jag med Breeze, Trizz & Gäspa Årundan, det tog ca 40 minuter. När vi sedan satt i bilen hem så kom vi på att vi glömt träna vissa moment, jag skulle ju träna rutan med Breeze men helt glömt bort det suck....Så när vi kom hem så bidde det rutträning på en gång. Visade att jag la ut bollen i rutan & skickade henne sedan. Tyvärr så fummlade jag lite med bollen i fickan så hon stannade p väg ut. Men efter att ha gett ett nytt kommando "rutan" sprang hon ut=BELÖNING i rutan av mig. Upprepade 2 gg. Sedan så gick jag inte ut till rutan utan ställde bara upp henne & skickade in henne. Hon sprang in i rutan via ha luktat på en kon,men  hon gick in i rutan & då sa jag "stanna" & hon stannade=BELÖNING via slängd boll. Upprepade 3 gg & hon verkadde fatta att först iin i rutan sedan belöning. Hon är bra DUKTIG, min Breeze...
Ja sedan gav jag mig åter på hoppet & nu hade jag verkligen funderat på hur jag skulle göra. När hon hoppat ut skulle jag snabbt som attan gå fram till hindret & säga "sitt" & när hon precis bara hunnit få ner rumpan men ännu inte hunnit lägga sig så kom frikommandot & bollen. Upprepade 4gg & hon la sig inte en enda gång! Nä hon hann inte göra det för jag hann före. Kändes bra att ha fått in belöningen på rätt plats & på rätt tid! Sedan slutade jag. Vill ju att hon ska minnas att det slutade BRA!

Vill verkligen TACKA Marie för denna mkt trevliga helg! KUL att ha ngn att träna med & som verkligen ser vad jag behöver träna på!

  
Marie                                  Gäspa badar

SuperTACK till både Sven & Marie för en otroligt mysig helg med god mat, dryck & sällskap!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack själv för hjälpen på Vinön

2009-06-26 @ 20:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0