"Valp" promis

I går kväll så sammanstrålade jag med Breeze & Trizz samt Agneta med lilla yrvädret/ursöta Ebba 5,5 månad. Vi skulle ta en gemensam promis med dom små, men Breeze fick hänga på....

Noga som jag är så hade mina tjejer så klart på sig sina reflexvästar, det mörknar ju fort, även jag hade min på. Började med att damerna fick gå i koppel utan att ha hälsat eller lekt, vilket ju är nyttigt. Sedan släppte vi dom när vi kom till skogsstigen mot Ragnhildsborg. Hmmm Trizz var inte så där jätteintresserad av Ebba utan sprang mest runt mina ben dvs Trizz & Ebba sprang runt mina fötter så att jag knappt kunde gå. Då passade hon på att nosa lite på Breeze & det gick bra, det hände väl en gång eller två att hon fick säga till henne men annars så var det helt OK.
I bland så blev det fart i Trizz & då sprang dom som tokar men så vips så var hon tillbaka vid mina ben. Tanken var att vi skulle gå till ngn utav fårgahagarna men väl där så var det folk & hundar i dom. Då bestämde vi oss för att gå rundan runt. Nu började det mörkna så vi fick hålla oss på den breda stigen som tyvärr var lite isig här & var....

Man hade verkligen fullt sjå med att hålla koll på isfläckarna samt hundarna runt benen, men ingen olycka hände! Nix ingen ramlade & ingen hund fick sig en halkspark.....

Det var riktigt trevligt med sällskap på en helt vanlig kvällspromis i hemområdet. "Lämnade" av Agneta & Ebba vid deras avfart medans vi traskade vidare hemåt, totalt så var jag & mina hundar ute i ca 45 minuter.

TACK Agneta & Ebba för trevligt sällskap! 


För alla med eller utan hund; I kväll är det stadspromis kl: 18.00, samling i Stadsparken! Glöm inte reflexer!


Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0