Trizz mätt, hon är SMALL hund!!!

Traskade i väg med hundarna i morse förbi Moraberg, i dag tog jag inte skogsvägen sista biten. Då hade vi nog nästan fått "simma" åtminstone hade mina fötter fått det, inge kul med sådan typ av fotbad! Det kändes att det SNART är VÅR! Härligt, härligt med + grader & lite sol!

Tog hem lite "nytt" foder till Trizz, får blanda i det i Purina, Pro Planen lax för att se om hon äter det. Men Lena tyckte inte att hon var sååå tunn?!? Hmmm

Lena hade med sig mätstickan i dag så nu äntligen blev Trizz mätt. Hon slutade på ca 34,2 cm!!! Lena mätte henne tre gånger & alla gånger blev hon ca 34 cm. Hon är alltså större än Sindie....Men känns så mkt mindre.
Hon blev "inmätt" som smallhund!!! Hoppas nu bara att hon inte blir större tills det är dax att mäta in henne officiellt.

Släpade även hem 5 stycken dummies till Marie M & hennes Gäspa. Nu jädrar ska här tränas apportering. Ska bli kul att följa dom.
På bildden har Gäspa äntligen nästan lyckats fånga en fjäril som gäckat henne i fyra dagar.



Här är Elisabets härliga valpar, tror att dom är 10 veckor nu? Blir man sugen eller blir man????
Vet inte vad dom heter men dom finns på kennel Hillfire


Så underbara!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Familjen Cash

hejsan marie och sheltisarna!

hoppas ni har det skönt, vi har det jätte bra. Vi har nu vart och köpt en valp till mig, hon heter babie girl och är korsning mellan, engelsk springer spaniel, papillon, japansk spets (mamman) och pappan var tax, hon är svart och liten, ser ut som en korv, om man ska vara exakt ser hon ut som en cocker med taxkropp. Och cashen är kär, han vill inte gå på proenad utan henne, gnyr hon kommer han som en blixt och ska kolla till henne och hon älskar han, det är verkligen sött att se. Busar gör dem för fullt också, det är bus, sova, gnaga, bitas lite, kissa bajsa, äta, dricka, gosa :D nu blir det skönt till hösten när de kommer behöva ensamma någon dag i veckan då har de varandra. det var allt för nu, ska sätta in bilderna imorgon, min kamera har fått fnatt så jag måste prata med min pappi först, men den andra kameran kan jag skicka bilder från. ha det gott, kramar familjen Cash.

2009-03-16 @ 08:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0