Promis & lite träning...

Jösses vad underbart det är att börja dagen med en härlig hundpromis i ett ganska OK vårväder!

Det enda negativa under heka promisen var att kommunen hämtat alla nerfalna träd som jag tränat bla balansgång med mina hundar!? Herregud dom har ju legat i alla år som jag bott här & nu helt plötsligt är dom borta?!? Synd tycker jag, dom var super att träna på...Ja,ja,det blir till att hitta andra träd.

Hundarna skötte sig i alla fall kanon, dom stannade så fint vid vägkanten & väntade på mig. Ja dom stora kan det men nu börjar Trizz sköta sig varje gång! Toppen!!!

Kändes bra att lämna dom hemma när det var dax att gå till jobbet.

Hämtades på jobbet av Birgitta & alla hennes hundar, japp det var dax för promis. Så hem , byta om & hämta mina 3. Vi åkte ut på Bergaholmsvägen & gick rundan vid Fårhagen. Lite lerigt var det...Men hundarna trivdes!  Trizz hängde på Zingo & Milloo under hela promisen, skönt att hon verkligen fick springa av sig. Tyvärr så gick Breeze mest fot vid mig.Hmmm tror att hon vill TRÄNA?!?! Så då körde jag lite fotposition-höger-vänster samt bakåt. Hon var SUPERDUKTIG! Bakåt gick super! Märks att jag faktiskt tränat LITE på det i alla fall......Upprepade ungefär samma övningar flera gånger & jag var nöjd efter varje gång. När det känns så här bra blir man lite sugen på att träna lydnad, men oj vad fort jag tappar suget igen skit!

TACK Birgitta för skjutsen & sällskapet!

Nåja, vi var ute i 1 timme & fick då på köpet ett gäng otroligt SKITIGA hundar suck säger jag. Väl hemma var det bara att spola av dom en efter en......sedan av med mina kläder som var nästintill lika skitiga. Trizz satt ju i mitt knä på vägen hem.

Tror aldrig Trizz varit så trött efter en promis....ha,ha,ha hon sov som en stock min lilla Vessla.

Många steg blev det på stegräknaren också......

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0