Koppeltvång!

Efter 1/3 MÅSTE dom som inte har 100% koll på sina hundar ha dom i koppel! Dvs det gäller dom flesta,tyvärr....
Problemet är ju att dom som verkligen SKA ha sina hundar kopplade, OFTAST INTE har det!!!

Själv har jag ju jobbat hä..en av mig med mina hundar så att dom ska kunna gå lösa UTAN att överhuvudtaget se åt vilt. Men hur många har det? Vet att ni finns men problemet är dom som inte bryr sig & skiter i "förbudet" trots att dom har hundar som jagar!!!

Men jag får ofta skit för att mina hundar går lösa trots att jag anser mig ha koll på dom!?!? Ngt som gör mig trött, skäll på dom som inte har koll på sina hundar. Men nix det tror jag inte att dom vågar eller???

Det som också gör mig förbannad är att det inte finns några rastgårdar iu stan! Jo ngn finns men....dom är få!?!?!
Jag tycker att man verkligen akan satsa på en eller två rastgårdar för alla dom som inta kan ha sina hundar lösa. Det är alltför många hundar som tillbringar hela sitt liv i koppel suck....Det finns en sheltie i granngården som inte får gå lös, om han får det blir det ngn gång per år?! Otroligt! Ja sen har vi alla dom som alltid går eller rättare sagt springer lösa året om & som skrämmer skiten ur en! Snart händer det en allvarlig olycka.....Synd bara om den hunden det drabbar....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0