Fågelapportering i Läppe

Ja INTE med MINA hundar!!! Men snacka om att jag blev sugen!!! Nu ska jag minsann testa med Breeze....

Marie M körde Gäspa, Linda A med Lorenzo & Nixon samt Linda med sina två tollare & stabby skulle träna. Så då passade jag på att kolla & så fick jag kasta massor av dummise.
Det var riktigt KUL att se när dom tränade bla passivitet dvs hundarna sitter vid förarens sida medans ngn kastar dummies här & där. Hundarna ska inte bry sig utan bara gå på förarens kommando. Under denna övning så får dom alltså inte springa & hämta. Detta gjordes på lite olika sätt, men hundarna var duktiga!

     
Uppvärmning                      Passivitet                               Passivitet


     
Här tränas håll fast-lämna till mig....

  
Gäspa

  
Här apporteras fågel

Efter ngn timma så gick jag in, jösses vad jag frös om fötterna.......trodde det skulle vara vår?! till slut kom även dom andra in & då blev det fika & mackor.
 
Som ni ser på bilderna ovan tränades det INNAN snön kom......

Tack Marie M, Linda & Linda för att jag fick nöjet av få se apporteringsträning & att ni svarade på alla mina "gröna" frågor!

I morgon bär det av till klubben, dom träffas ju varje måndag. Oj,oj vad ALLA är aktiva ha,ha,ha.....

Njut av era hundar! 

Kommentarer
Postat av: Linda, Lorenzo & NIxon

Hallå Marie!!

Kul att se lite bilder från dagen!

Hoppas ni mailar över några till mig=)

Tack för idag och må så gott.

MVH Linda

2009-03-22 @ 20:58:22
URL: http://lindalindaa.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hejsan, det finns fler bilder.....Marie skickar över dom till dig. Tack själv, det var jätteintressant! Ha det gott Kram från Marie G

2009-03-23 @ 07:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0