Tandskrapning

Åkte ut till klubben för att träffa Gudrun. Hon är som vanligt så himla gullig & skrapar mina hundars tandsten....
Började med Breeze & hon hade inte alls mycket, skönt! Å så skötte hon sig himla bra också. Så nu har hon fin fina tänder till utställningen på lördag.
Trizz hade lite grann hon också. Hon tyckte inte om att få sina tänder skrapade.
Milloo han tycker INTE om det, han gäller det att hålla. Försökte naffsa några gånger men då sa jag "åt han" (talesätt taget från Janne Mann) & då gick det bättre.
Sindie, usch jag det var alldeles för länge sedan hennes tänder skrapades. Hon hade mer än mycket om man säger det så...Gudrun var lite orolig att det skulle sitta fast men det lossnade ganska lätt, så skönt att det gick.
Så nu har alla mina hundar så himla fina tänder igen.

TACK Gudrun för tandskrapningen!!!! 

När jag nu väl var ute på klubben så blev det ju lite träning..

Trizz: Slalom med bågarna. I dag sökte hon sig helt själv in i bågarna medans jag pillade med godispåsen. Så det var ju bara att hänga på...Vill ju ha hundar som suger på hinder ha,ha,ha..
Sedan slängde jag godispåsen rakt efter slalomen & hon gick fint in-tills hon kom till halva då hoppade hon ut & drog mot påsen...Kallade tillbaka henne & hon kom, utan att gå till påsen?! Bra. Hmmm det var hon alltså inte mogen för än. Nästa försök så fick hon gå halva innan jag slängde & se då gick det bra. Får alltså utöka efter hand.
Även i dag så varierade jag sida & även att jag sprang nåja så att jag kunde byta framför. Inga problem för henne.
Var himla nöjd med dagens slalomövning...
Trizz fick också köra gungan & det gör hon också utan några direkta problem. Men...jag vill ha mer fart/attityd! >Får träna på det....Kanske man kan få ngt tips???

Breeze: Fick köra gungan med snabbt ner-snabbt framåt kommando & boll. 5/6 gg fixade hon det galant! 1 gg så var hon för snabb & drog i väg knappt så att gungan han slå i backen & definitivt innan jag gett fri kommandot. Men på´t igen & sedan gick det superbra!
Hon fick även göra samma sak på balansen & A. Känns som om det funkar bäst på gungan. Men dom andra är på G...

Milloo & Sindie: Ingen agility för dom idag.

Alla: Eftersom att jag var lite seg & lat i dag så fick det bli 3 godisrutor som jag la ut till dom. Kan inte förså att dom tycker det är så himla roligt? Kan det bero på att mina hundar gör ALLT för godis?!

På vägen hem så åkte jag förbi Djurmagazinet & inhandlade lite tuggisar. Dom måste ju få ngt att tugga på nu när dom har nyskrapade tänder. Sedan att jag har massor av sådant hemma, ja det duger väl i bland men det ska vara färskt/nytt.
I morgon blir det en tur till stan för inhandling av färska märgben.

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0