Slalombågsträning

Även i dag åkte jag ut till klubben med målet att köra slalombågarna med Trizz. Var ju lite lat i går så jag lät dom sitta kvar.....Å kvar satt dom.

Men först så fick alla rasta av sig ordentligt & springa av sig. Så härligt att se ALLA hundar raca runt....

Sedan in med dim i bilen & ut med Trizz.

Trizz: Började med att köra slalombågarna rakt på efter kommandot "OK" & det förstod hon direkt. Hon visste vad hon skulle göra & hur, KUL! Det går ännu inte så fort men säkerheten kommer ju först..
Jag gick som vanligt varannan h & varannan v, inga problem. Inga problem heller med att jag sprang (nåja)  fram & bytte framför, inte heller när jag bytte bakom.
Vid sista bågen så slängde jag godispåsen som vi sedan sprang efter. Eller hon racade & jag lunkade= sprang....
5/7 gg blev helt rätt & 2 gg så hoppade hon ut vid första bågen resp vid näst sista. Nöjd var jag!!! Paus

Breeze: Körde balans & A med fokus på snabbt ner till 2 på & 2 av för att väl där få kommandot "fram"= kastad boll framåt. Känns som om hon faktiskt nappar, hon gör ju allt för att få bollen. Ngt bättre/snabbare än med godispåsen, så nu blir det boll för hennes del på kontaktfälten. Duktig var hon, min stjärna!

Milloo: Även Prinsen fick köra balans & kontakt & för hans del så smäller det i backen, härligt!!! Men han vill ha godis på plats & det får han....Tyvärr så är han inte ett dugg intresserad av verken godispåsen eller boll/leksak. Mitt fel, för jag har inte alls kört intresse för det...Men det här funkar också.

Sindie: Ingen agility för henne i dag..

Trizz: Efter paus så körde jag balans-kontaktfältsbeteende(belöning-lämna henne kvar)-fram-vänster sväng & in i slalombågarna som stod parallelt med balansen-dvs höger slalom-hela slalomet-belöning HON KLARADE DET SUPERFINT!!!! Alltså det här är verkligen en blivande AGILITYSTJÄRNA!!!!!! Snacka om att det blev partybelöning!!! Nu hade Anita A varit stolt om hon sett min partybelöning, det kan jag lova....
Tyckte att vi skulle sluta på topp men Trizz ville gå slaom en gång till & bara sög sig till dom...Å eftersom att jag vill ha hundar som suger på hinder(smile) så fick hon köra det 1 gg till. Så BRA gick det!!!
I dag var jag SUPERNÖJD med Trizz & hennes slalom! Känns så himla kul att ngt går ens egen väg...
Glömde däremot locket som target på nerfarten men hon fixade det fint i alla fall. Men nu ska jag ju köra med lock ett tag så att jag får mer fart/fart ända ner till 2 på & 2 av oberoende om vart jag är placerad.

Alla: Gjorde 2 godisrutor som jag sedan släppte dom fria på att "leta godis", den första visade jag till & den andra fick dom nosa upp själva. Det var ca 20 meter mellan rutorna. Medans dom jobbade satt jag bara & njöt över ALLA mina härliga & underbara hundar! Tur att dom finns...........

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0