Skogspromis

Tog med mig alla mina 4 hundar till skogen, målet var att leta svamp & gymnastisera hundarna. Har lite dåligt samvete för dom, dom skulle behöva få mer motion i kvickare tempo.....Får väl muta Anders när han kommer hem...
Hundarna sprang för fullt över både stock & sten samt mellan oss. Vi traskade ut i mer eller mindre mardrömslik gräsbevuxen skog. Ni som känner mig skulle inte tro era ögon så det så...men vad gör man inte för sina hundar?
Hade bara lite koll på Sindie, min gammeltant henne är jag ju lite rädd om. Men hon vill ju så gärna hänga med dom andra & det får hon ett tag.
Passade även på att låta dom klättra uppför på vissa ställen medans jag stod nedanför, man har väl semester ha,ha,ha

Tyvärr så hittade vi inte en endaste svamp, det var alldeles för torrt. Däremot så hittade jag massor av smultron. Dom åt vi sedan tillsammans med jordgubbarna, mumsigt....

Det jävligaste & som gjorde mig urförbannad var att vi hittade tunn, tunn taggtråd mitt ute i skogen?!?! Såg ut som om den var ganska ny, helt jäkla otroligt. Hur knäppa kan folk vara igentligen?!?! Själv så är jag bara så himla glad att ingen av mina hundar fastnade i det!!!!
Det var bara att släpa hem taggtråden, så i stället för en full svampkorg kom jag hem med massor av smultron & en rulle taggtråd.....

Lagom hemma så började det ösregna/hagla & åska, snacka om att vi hade tur med vädret!

Angående fästingar så plockade jag en hel del men inte sååå många. Inga på mig, peppar, peppar.....

Nu känns samvetet lite bättre för hundarnas del....Å OM jag är hemma onsdag kväll så hänger jag på Lotta med Lapparna & simmar med hundarna.

Kan tillägga att det är himelskt gott med Irish Coffee...

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0