En riktig Hunddag

Kollade sena vädret & se det skulle bli bra väder på onsdagen. Så då passade Elisabet & jag på att ha en riktig hunddag. Träffades kl: 11.00 på klubben för en gemensam hundsläppar promis.

Men eftersom att jag var lite tidig så han jag faktiskt borsta igenom alla mina hundar, det var behövligt kan jag lova. Fick bara liite panik eftersom att Breeze var den hund som bara TAPPADE all päls?!? Jösses kändes ett tag som om hon inte skulle ha ngn päls alls kvar!? Å hon som ska ställas på lördag.....Ja ja det går som det går. Har jag nu betalat dyrt så ska hon ställas.

Tillbaka till "träffen", efter att alla hundarna fått springa av sig så var det dax för lite agility. Vi hadde båda med oss kameror så dagens plan var att försöka fota varje hund på olika hinder. Oj,oj,oj vad jobbigt! (Kan tillägga att jag hade träningsvärk i ljumskarna dagen efter, Å innan jag kom på varför?!?!) Stod på huk hur länge som helst kändes det som innan jag fick åtminstonne 1 bild som var OK!  Tänk om man kunde få den där drömbilden bara 1 gång! Men icke sa Nicke....

OBS oredigerad...., det får jag lära mig i vinter eller så.



 
Breeze
 
Sitter du där hoppar jag INTE!

Ja som sagt fokusen var att få ngt foto på dom, men efter så körde jag kontaktfälten samt raksträckan med dom alla. Breeze var ju bara super EFTER att kameran plockats undan suck. Hon kände nog av att jag var liite väl fokuserad på att få ett foto på henne suck...


Mille var det inga problem med att fota...

 

Mille var himla duktig trots att det inte blev så himla mkt agility, men det var varmt. Självklart (smile) så skötte sig min Prins bra!


Jag tycker i alla fall hon e fin!
Men sedan att få henne att stå korrekt, glöm det...
Kan kanske bero på att jag inte utställningstränar henne ngt?!
Eller kan det bero på att jag STOD med en KAMERA!?! Skulle tro det....

   
Många bilder blev det men......


Trizz avvaktar

Sist ut av mina var Trizz & hon har av ngn anledning lite svårt att tycka om att bli fotad?!
Vet inte vad det beror på, har ju aldrig slagit henne med ngn kamera, däremot har hon blivit fotad sen hon såg dagens ljus. Kan det bero på det?! Har absolut ingen aning...Så när jag hukade mig med kameran i högsta hugg mer eller mindre vägrade hon göra ngt. Men efter lite mutkorv så gjorde hon det hon skulle. Å när kameran sedan var borta ja då minsann fixade hon det galant....Dessa hundar.

 
Till slut tar hon det

   
Trizz i tunneln

Men ingen fart på henne, hon ser ju att jag har kameran...



Även den här bilden är oredigerad...



Trizz

   
Tilly

   
Gossi

Sedan bar det av till sandtaget för lite backträning dvs konditionsträning. Men Sindie fick vara kvar i bilen, hon vill ju bara vara med så klart. Men jag tycker att det blivit lite väl mkt för den damen senaste tiden. Men dom andra visste ju vad som skulle ske!

   
Mille jobbar på....

   
Tjejerna mina...
   

 
Bollen är ett måste!

Men eftersom att det var ganska varmt så fick dom bara springa några gånger.


Elisabet med hundar på väg till bilen.

   
Breeze & Sindie i bilen.

Efter sandtaget så åkte jag hem med Sindie & Milloo. Elisabet & jag skulle ju gå på stan
& eftersom att jag tycket att Sindie skulle slippa det fick hon sällskap av Mille.
Kastade åt dom lite godis & det tror jag dom var nöjda med.....


Här sitter jag med hundarna vid Maren & vattnet för att äta lunch.
Vädret var verkligen med oss & mackan var god...


Breeze på kvällen

 
Milloo på kvällen

 
Trizz på kvällen

 
Även Indra var seg....

Men Sindie hon hade BEN, en del hade hon samlat i bädden....Å andra tuggade hon på.

 

 
Sindie

 


Då vaknade Trizz...

   

Ja mitt samvete var ju i alla fall på topp efter en hel dag i hundena tecken.

TACK Elisabet för en mkt trevlig dag! Det måste vi göra om!!!

Njut av era hundar!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0