Efterlysning!

Natten till fredag hade två kompisar inbrott i sitt hus medans dom & hundarna sov!?!? Snacka om fräcka tjuvar! Gå in i ett hus med hundar & stora sådana! Men ingen hund reagerade?!?! Läskigt, läskigt!!!

Men.....det dom stal var alla deras jackor!?
Det var mestadels hundjackor/klubbjackor bla en röd softshells jacka med vitt tryck på ryggen: Södertälje BK Agility, en svart hundjacka märkt med SISU på ärmen, beiga/gröna(tror jag) hundvästar med div hundprylar i bla kicker/target/skitpåsar/hundgodis. Även en turkos vanlig softshell jacka, dam stals.

Håll gärna KOLL för antagligen så slängs dom efter att dom kollat igenom dom....Kanske utmed ngn väg, parkering osv. För vem vill gå omkring med en klubbjacka som har ett namn på? Nä dom var nog bara ute efter att kolla igenom fickor efter värdesaker...            
Så OM ni ser jackor & västar slängda i området kring Södertälje hör av er!

Som tur var så missade dom min digitalkamera! Den glömde jag hos dom innan jag åkte till Läppe & den hängde under sonens jacka. Jackan hans låg på golvet men min kamera hängde kvar! Snacka om att ha tur! Får nog köpa en lott....
Jag åkte nämligen hem till dom på torsdagskvällen för att hämta kameran men dom var inte hemma....Men nu är den hämtad.

Håll koll, ha koll, lås dörrar, prata med grannar så kanske just Du slipper få inbrott!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0