Agilityträning i Vingåker

Eftersom att jag nu var & hälsade på hos mina gamla hundvänner så blev det ju givetvis också lite hundträning...

Breeze: Fick köra alla kontakt fältshinder, med fokus på snabba nergångar-2 på & 2 av-släppkommando-belöning framåt. Tycker nog att hon börjar få lite mer fart på hindren......Känns ganska bra att köra henne så här, bekvämt för mig om inte annat....Jag handlar & hon jobbar. Är helt nöjd med Breeze & det hon presterat under dom här dagarna...

Milloo: Ja han fick också köra kontaktfälttshindren. Tycker att han har lite längre fart, dvs han springer längre ner på kontaktfältet innan han gör beteendet. Breeze saktar ju ner ngt för tidigt...
Känns mer som om att han jobbr på att göra rätt....Var även nöjd med det han presterat under veckan.

Trizz: All fokus har legat på att hon sk få så mkt rutin på "nya" kontaktfältshinder & det har hon fått. Har kört alla kfh varje gång vi varit ner till klubben. Gungan fixar hon, vill bara att farten ner ska öka. Men det tror jag kommer.
Har fasnat lite vad gäller min placering, kommer jag lite bakom henne så stannar hon just där...Men går jag brevid eller framför så gör hon beteendet rätt. En liten låsning, får jobba på det. Men hon springer upp på hindren utan problem, tror nog att mer fart kommer.
Även däcket har vi kört, det gick jättebra. Dom har ett däck utan ram så jag har kört henne på både det vanliga & det utan ram.

Ja så mkt mer han jag inte orkat i värmen....Men dom har fått jobba lite i alla fall, det känns ju bra. Mille ska ju tävla med Amanda i helgen....

Mat får dom nu bara på kvällarna, ingen utav dom är speciellt intresserad av att äta på morgonen.

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0