Agility igen så klart!

Vi hundmänniskor är nog lite konstiga, ut till klubben en fredag kväll för att träna hund?! Men skam den som ger sig, kände att jag bara måste köra lite i dag igen. Amanda har ju hämtat Milloo för tävlingar dagarna 2.

AMANDA & MILLOO: LYCKA TILL!!! Vi håller på er!

Ja så det blev "bara" Breeze & Trizz...

Breeze: Byggde upp en raksträcka: Hopp-markbom-hopp-hopp-markbom-hopp-kort tunnel-markbom-hopp.
La godispåsen ca 6 meter efter sista hindret. Jösses vilken hund jag har! Jag stod still & sa bara frikommandot & hon racade i väg & tog hela rakan! Inte en rivning & inte ett felsteg...Bara fullt ös framåt!!!
Då är det behändigt att köra agility! Å KUL!!!
Ändrade lite hinderhöjder men i dag rev hon inte ett hinder!!! Hon kanske börjar lära sig att ha lite koll?!
Sug på kontaktfältshindren hade hon också likaså på slalomet. Det bara flöt på, härligt!
Men som sagt jag vill ha längre fart/mer fart ända ner på kontaktfältet! Får ta det med AA när vi ska gå kurs med henne. Tror nog att hon har en lösning...Tills dess får jag jobba vidare.

Trizz: Även i dag så fokuserade jag på "hitta rätt på kontaktfätet" utan att jag måste var brevid eller framför. Hon är lite rolig för hon känner på sig om hon gjort lite tokigt, då backar hon in i rätt position. Inte helt korrekt & det måste jag jobba bort...Men kommer jag lite bakom henne så stannar hon just där & inte i rätt position suck...tar jag ett halvt steg fram ja då tar hon det, men så vill jag ju inte ha det. Måste prioritera det just nu....Fortsättning följer.
Trizzen fick också köra rakan men med henne började jag med hälften. Jag stod brevid & sa släppkommandot & hon bara flög iväg! KUL! Efter 3 hinder slängde jag godispåsen & jag tror att jag lyckades slänga den när hon hade fokus framåt.
Tränade också mkt på att hon skulle följa mig & inte bara sticka i väg till första bästa hinder...Kändes som om vi kommit ett steg framåt....Tror att hon hade lite mer koll/fokus på mig. Får se om det känns lika bra i morgon OM Ingela & jag åker utför att träna. Planen är den i alla fall....

Vilket fall som så kändes det helt OK att "bara" ha 2 hundar att jobba med....Men givetvis saknar jag min Prins...
Håll alla tummar för att det går bra för dom & dom andra från klubben!!! PINNAR! PINNAR! PINNAR! å då menar jag inga skogspinnar.....

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0