Långpromis igen

Efter en riktigt seg dag så var det så skönt att få komma ut på en riktig långpromis. Gick ner &  runt Ragnhildsborg, det var fint utmed vattnet men man kunde ju tro att det var vår.

Vesslan hon gick ut på isen & tyckte att det var skoj. Det tyckte inte jag! Nog för att hon inte väger ngt men isen var supertunn!!! Farleden går ju precis utanför.....Allt slutade väl som tur var.

I dag kunde jag verkligen gå i mina egna tankar för hundarna skötte sig exemplariskt! Dom hade full koll på mig men sprang ändå som vildar överallt, så kul att se.

Som vanligt när jag går just den här rundan så blir det mycket klättring & då menar jag MYCKET! Men jisses vad det är jobbigt, men dom säger ju att det är nyttigt. Men det är klart när man kommer hem & ser hundarna ligga helt utslagn, ja då har man glömt hur jobbigt det var. Jag menar, det är ju snart dax för nästa promis igen....Så man får passa på att njuta av lugnet & friden medans det varar.

I dag var Ingela här & lånade min säck. Hon ska nu super träna säcken tills nästa tävling. Får sätta igång Trizz när jag får tillbaka den....Fick LITE dåligt samvete för att jag inte kört henne ngt på ett tag. Men jag har ingen brådska.....

I morgon ska vi träna agility, japp Amanda kommer & hämtar oss. Det ska bli KUL att få köra lite. Amanda ska träna Milloo, dom ska ju snart tävla. Måste fundera vad/hur jag ska träna med Breeze & Trizz. Lär väl bli krångliga slalomingångar med Breeze, antar att det blir lite släpp med Trizz. Hmmm jag kommer nog på ngt tills i morgon.

Ska även ta med mig min nya kamera i morgon, kan ju inte lova att det blir några bloggbilder ha,ha,ha men jag ska försöka. Hoppas nu att vädret blir OK.....

Undrar så hur det gick för Amandas Tira hos veterinären i dag??? Hoppas  att det gick bra!!! Tänker på er.....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0