Gemensam stadspromis

Även denna kväll så blev vi 3 stycken som kom!?!? Ganska låg siffra då jag faktiskt skickar ut till ca 70 personer!?!?! Både hundfolk & "vanliga" dvs folk utan hund.... Kan det bero på vädret? Har folk blivit mer bekvämma? ja inte vet jag , kommer gör dom ju inte..

Nåväl, det blev jag med mina 3, Kristina med Allis Brallis & Lotta med Taito & Loija. Gick via Gågatan-upp förbi Tom Tits-via Karlslundsgatan-ner till Badparken. Väl där så fick mina 3 springa lösa. Lotta tränade lite sitt-stanna kvar med sina. Sedan släppte vi Allis, Taito, Loija & Mille i hundgården. Det var bäcksvart men LITE spring på Allis & Taito blev det. Domo andra två luktade mest runt. 
Milloo & Trizz ville bara vara uppkopplade på Internet under hela promisen, höll på att bli tokig! ALLT skulle kollas & luktas & pinkas in & kollas igen osv osv... Breeze min stjärna skötte sig däremot jättebra, som tur var!

Sista tunneln som vi gick igenom höll Taito på att skrämma livet ur mina hundar...Dom trodde att det MINST var en flock STORA hundar på ingång!?!? Även jag undrade vad det var??? Jo han hade fått syn på den runda belysningen i backen?!?!? Snacka om rolig hund ha,ha,ha...Visst han "attackerade" dom små runda lysena. Lotta gick tillbaka & se samma sak. Men när hon vände upp igen ja då var han nöjd, då brydde han sig INTE om dom. Tror nog att han kände sig lite mesig, dom var ju inga farliga eller så var han nöjd med att dom inte hoppade på honom eller hans flock. Man kan inte mer än skratta.....

Ni ser, det är BRA med stadspromisar!!! ALLT kan hända, mycket kan hittas & så alla dofter!  


Vi var ute i 1 timme & 20 minuter, HÄRLIGT! Så kul med trevligt sällskap & vi hade alla rätt kläder på oss så det blev en skön promis. 

Tack Lotta & Kristina för sällskapet! Å Tack Lotta för skjutsen hem!  

På måndag samma tid & plats är det dax för nästa stadspromis, ökar vi antalet deltagare då tro???

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jodå, lustig vovve man har. Eller skall man säga fläng??

Tack själv för kul sällskap. Vi ses.



Kram

Lotta

2009-01-21 @ 23:07:37
Postat av: Marie G

Ja han gjorde ju så att man fick sig ett skratt & det behöver man ju då & då ha,ha,ha...

Kramis

2009-01-22 @ 15:35:07
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hur länge promenerar ni? Kram Amanda

2009-01-22 @ 18:24:37
URL: http://www.lundsgard.com
Postat av: Anna

Det är ju så j---la halt ute! Kanske därav dålig uppslutning?

2009-01-22 @ 21:36:05
URL: http://galhon.blogg.se/
Postat av: Marie G

Vi var ute i 1 tim & 20 minuter, men normalt så går vi ca 1 timme.

Japp halt var det men det var även sandat. Tror mer på att det är mörkt & folk blir då lite halvbekväma....Jag är ju numera i den åldern att jag kan använda broddar, ha,ha,ha....

Kram på er hälsar Marie G

2009-01-22 @ 22:16:08
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0