Äntligen agilityträning igen

I dag var det då dax att äntligen komma ut till klubben & köra agility.

TACK snälla Amanda för att du hämtade oss, körde min Prins & hjälpte till med Trizz!!!

Väl ute så började vi med att plocka bort presenningarna över kontaktfältshindren, sedan plockade vi fram säcken & 5 hopphinder. Min tanke med Amanda & Milloo var att dom skulle köra alla kontaktfält-lite handling-höger/vänster slalom samt staketet.

Hade med min nya kamera ut & tog lite foton på dom medans dom körde....Dvs jag tittade inte så noga förrän jag fått några kort ha,ha,ha...

Milloo:
Men det såg riktigt bra ut! Mille var taggad & då är han rolig att köra.

  

Hopp-slalom: Gick bra, men man får kolla Prinsen så att han inte tjuvar....Slalomen gick fortare & fortare där behöver han feedback, han måste få veta att han är BÄST!! Å det får han av Amanda, hon är så DUKTIG!

  

A-säcken-slalom-hopp: A fungerade så där hmmm han gjorde ett superhopp en gång, då trodde jag att han skulle hoppa av från toppen?!?!? Nä han var lite FÖR taggad ett tag på kontaktfältet. Men säcken gick kanon likaså slalomet.

Staketet: Ja, efter ett tag gick det BRA! HA,ha,ha....Vänder man sig bara åt rätt håll SÅ funkar det!!! smile...Han lyssnade bra på Amanda så när det blev fel vridning ja då gjorde han som kroppen visade =fortsätt spring! När kroppen blev rätt ja se då gick han klockrent! Där ser man hur VIKTIG handlingen med bla kroppen är. Man kan köra "tyst" bara man visar rätt.

  

Jag tyckte att det såg MYCKET bra ut & man verkligen såg att Mille tycket att det var kul att få köra med Amanda!!!
Nu är planen att vi ska hinna med en träning till innan det är dax för tävlingsdebut. Tyvärr kan jag inte komma & titta på deras söndagsträning.....

Breeze: Hmmm, när hon får sitta & TAGGA upp så blir hon nästan "hemsk" att köra....Då ska ALLT göras på en gång & vaddå lyssna? Finns inte på kartan! Men efter ett tag så fick jag till det hyffsat...Är inte nöjd med min insats vid staketet! Men i dag var ingen bra dag för mig....Sedan fick hon för sig att rusa förbi säcken efter A??? Tycket att jag stod rätt men ngt var det väl för hon gjorde det två gånger. Fick backa lite så gick det bra.
"Svåra" slalomingångar klarade hon galant! Super!!!! Fart i slalomen har hon ju.



Trizz: Byggde upp krysshopp-markbom-krysshopp-godispåse/mottagare. Testar med att ställa henne mellan mina ben för att få in rätt startposition. Hört ordet: TRÄNA MER?!?!? Tränade stadga på "stanna" ngt som jag MÅSTE träna MER på!!!! Hon har ett himla driv framåt vilket ju är kanon & samtidigt som jag inte vill ta bort det så vill jag ju ändå att hon ska stanna. Får fortsätta träna det separat. Men ibland gick stanna BRA! Måste bara få mer säkerhet i startpositionen & "stanna"

  

Säcken: Gick KANON! Amanda lyfte lite i början & hon sprang glatt & frivilligt in i säcken. KUL!!! Dom sista gångerna var det bara pyttelite lyfthjälp, & direkt efter stod godisskålen. Tror nog att hon tycket att det var kul att få köra igen. I bland behövs ju en liten paus för att enkronan ska hinna trilla ner.

  

Gungan: Snacka om blivande stjärna!!! Amanda var mottagare längst ut. Trizz hade superfart ända ut-väl där fick hon godis-åka hiss ner-godis på kontakten-stanna på ordet "stanna"-lämna gungan på mitt ord "fram"-slängd godispåse.
I dag kändes hon mkt säkrare än förra gången, nu var det ingen tvekan alls på hissåkandet, även fast det gick ganska "fort". En gång la hon sig ner....Även släpper efteråt fungerade BRA! Annars har ju problemet varit att hon inte velat springa ifrån gungan. Men i dag fungerade det perfekt, på hennes nivå.

Avslutade med att plocka undan, täcka alla hinder samt en promis runt området.

  

Alltid när man varit ute & tränat så känner man sig så inspirerad av att fortsätta träna...Får se hur länge det håller i sig?!? Ja Mille han ska ju träna på söndag igen.




Nu ska jag "bara" lära mig den nya kameran så kanske det så småningom kommer in lite bilder på bloggen. Tog ju några stycken under träningen i dag.


"Nytt" (näe!!) motto: TRÄNA MERA & OFTARE!!!!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0