Själv med Breeze

Det är fortfarande sååå skönt att bara ha Breeze hemma. Hmmm samvetet ja visst men nu passa jag på att njuta av tiden själv med Breeze. Hon har hela tiden full fokus på mig när vi är ute & vill JOBBA mest hela tiden. Vilket är tur för då kan jag koncentrera mig helt på henne......Just nu tränat vi dagligen på inkallning med stanna. Kör bla hela raka inkallningar blandat med korta raka-korta med stanna-korta med släng pinne. Å det går riktigt bra. Man nästan hör bromsspåren i backen när hon med sin fart gör allt för att stanna på en gång! Min stjärna!!!

Men jag känner med henne att jag måste vara noga med att variera träningen så att hon inte får för sig att hon vet bäst, dvs hon vet minsann att nu ska jag stanna. Kände att det var lite på G men nu har jag varierat mig så mkt jag kan & det köper hon. KUL!

Inne fortsätter jag att träna på fjärren, fattar INTE att mina hundar har svårt med sitt!?!?! Kan det bero på att det är "för enkelt"??? Att man tränar det för lite för det kan dom ju ändå?! Tror att det är så med mig.....Så nu kör jag stenhårt med sitt-ligg-stå i ALLA olika kombinationer. Är ju sugen på att köra 2:an. Men jag tänker INTE sätta ett mål när jag ska göra det, ha,ha,ha det blir ändå ALDRIG som jag planerat!!! Suck...

Breeze har hittat en nu favvoleksak, det är en maskintvättad "boll" av toapapper?!?!? Herrejösses å mina hundar som har sååå många leksaker & så ska det ROLIGASTE vara tvättat toapapper?!?!? I bland är dom för roliga.......
Eller kan det bero på att Indra från början tycket att den var rolig? Hmmm så kan det nog vara....


Ny favvoleksak!?

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0