Milloo i det blå...

I dag på den långa härliga snöiga morgonpromisen tror jag att Milloo fick "löptiksdoftsnos". Han var helt i sin egen värld, visst det är lite av hans kännetecken men.....I dag var hjärnan nog inte riktigt med, nä det var bara nosen som fungerade enligt honom. Normalt sett är han jätteduktig med att hålla sig på trottoaren men inte i dag, doften fortsatte ju på andra sidan matte!!! (OBS! Inga bilar åkte på villagatan!) På med koppel, sedan släppte jag honom i skogen. Men han bara travade i väg(det brukar han göra) men sedan var det stopp ca var 5:e meter, väl där kunde han stå & dofta hur länge som helst. När han väl rörde på sig sprang han till nästa doft osv....

Ja jag säger det, dessa hanar i löptikarnas tid, som det känns så är det alltid ngn tik i området som löper. Å snart är det Breeze tur men då åker han till landet.

Även i dag så såg vi gruppen med rådisar i skogen men först låg vinden åt "fel" håll & dom märkte dom inte. Men sedan när vi gick vidare så DOFT sa alla & vips så drog Trizz! Mille ville också men han stannade när jag ropade till, Breeze var hela tiden vid min sida(min stjärna!). Ooops då kom Trizz på att hon var alldeles själv i den stora skogen å då kom hon som ett sjut. Sedan höll dom sig omkring mig hela tiden. Men i bland så gick nosen upp i luften. Mille hade nu igen sin nos mest i backen.

Aktiverade tjejerna med att gömma en pinne, hade givetvis glömt ta med mig leksak. Dom drar som bara den men sedan är det bara Breeze som letar & Trizz kommer tillbaka. Hon sätter sig så fint & väntar på att Breeze ska hitta pinnen & först då springer hon & möter henne. Självklart så får hon pinnen av mamma.....Sedan springer hon glatt med pinnen i munnen tills ngn annan rolig doft dyker upp då släpper hon den. Då tar Breeze den igen men se då ska hon ha den igen & det får hon. Breeze är sååå snäll & så börjar det om...


Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0