En härlig vinterdag med hundarna

Vilken TUR att jag var LEDIG i dag, lagom mkt snö & SOL!! Kan knappast bli bättre! Efter att ha varit ute med hundarna i ca 1,5 timme känner man sig ju nästan som en ny människa......Härligt!

     

Hade kameran med mig & min tanke var att försöka fota lite vinterbilder.....Som det känns nu skulle jag nog önskat mig en liten digitalkamera som sköter ALLT ha,ha,ha....Nä, jag lär mig säkert att ta foton med min kamera men jösses vad svårt det är att få bra bilder suck...



Åkte ut till Bastmora, trodde att eftersom det är sportlov så kanske ngn skulle tagit sig ut till klubben?! Men icke en männíska?! Lite konstigt måste jag säga......Men lika skönt var det för då kunde ju hundarna få springa lösa, även dom stora killarna. Har ju ingen möjlighet att traska runt med dom i koppel, det klarar ju inte kroppen.

  
Zingo                                    Mac

Hundarna hade det härligt, dom sprang så att snön yrde....Breeze höll sig oftast vid mig men i bland så hängde hon på killarna. Men nu har dom verkligen fått röra på sig, skönt!



Själv så traskade jag bara där det var djupsnö, superbra träning både för mig & Breeze. Men hon vill väldigt gärna gå i mina fotspår ha,ha,ha....

  

Väl tillbaka hem så ville inte Zingo gå in, förstår honom. Vädret är ju kanon & snäll som jag är fick han vara kvar ute, tomten är ju inhängnad. Smidigt! Numer kan jag vara lugn för grinden är utbytt, förr om åren var man ju livrädd att hundarna skulle hoppa upp på grinden & att den då skulle falla i hop. Inte bor det hundar brevid längre heller, det slog nästan aldrig fel. Alltid ngn som löpte så att vi tillsammans fick hålla koll på att "rätt" hundar var ute. Lite jobbigt var det......

  
Breeze & Zingo                    Zingo

Nä nu får man nog ta & gå ut i det härliga vintervädret innan solen försvinner....Så på med thermobrallorna igen, superbra att ha.....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad var det för kamera du fick?

2009-02-27 @ 22:25:14
URL: http://galhon.blogg.se/
Postat av: Marie G

En Olympus E-420, KIT. Duger super åt mig. Måste som sagt bara komma underfund med hur allt fungerar.

2009-02-28 @ 07:21:38
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0