Rån/bombhot/agilityträning

Vilken dag, väl framme på jobbet så hörde jag att det varit ett rån i Forexbutiken....Ja,ja men jag gick in bakvägen till mitt jobb & satte mig vid datan. Var tidig så det var bara jag samt 2 på Blå. Hade precis fått i gång bägge datorena när väktare & polis kommer in & säger att lokalen måste tömmas?!? Öhh jaha...Jo då visade det sig att dom jä..la rånarna lämnat kvar en väska med en bomb i!?!? Precis under där jag satt (våningen under alltså). Så det var ju bara att snabbt raffsa åt sig väskan & gå ut...Eftersom att det skulle dröja innan bombtekniker skulle komma så fick vi gå hem. Snacka om kort arbetsdag?! Det slutade innan den hunnit börja...Så det var bara att traska hem igen...

Väl hemma blev i alla fall hundarna glada. Så dä hängde jag på resten av familjen som skulle kolla när Anders spelade träningsmatch.

Efter matchen bar det av till Bruks för en genomkörning på agilityplanen för Anders & Breeze. Dom ska ju tävla på Österåkers BK i morgon & då är det ju bra om dom hinner träna ihop 1 gg......

Det stod en bana framme men utan nr skyltar. Men vi fick ihop en lite halvknixig bana.....

Hopp-snett hopp-tvär sväng gunga-h slalom-v däck.tunnel-hopp v sväng balans-v hopp-runt hopp-runt till A-v hopp-tunnel-hopp-v tunnel- sedan 3 hopp hinder rakt men dom stod snett.

Hopp-hopp-gungan gick kanon, kanske liten tedens till tjuv....-även slalomingången fixade hon galant men...hon gick ut pinne 10 4 gg!?!?! Öhhh vi fattade ingenting...V gick kanon, men inte h, suck...SÅ det fick bli vals efter gungen till slalomet & då gick det super! Sedan slarvade Anders till tunneln så den sprang hon förbi 2 gg...Lite stressat såg det ut.
Balansen tyckte jag var OK, Anders slarvade/ stressade lite med släppkommandot aja,baja....men det fick han till.
Sedan gick allt KANON! Visst hon rev ett hinder men det berodde på att han inte följde med henne...Å det vet han om.
Kändes bra att dom fick köra lite innan tävling, det hör ju inte till vanligheten....
Såg ut som om dom båda var lika taggade.

Dom tillsammans skulle kunna gå hur långt som helsta, men tiden för träning finns tyvärr inte...

Håll tummarna för Anders & Breeze i morgon!!!!

GRATTIS Ingela som med Korall tog en PINNE, kom 2:a & blev därmed UPPFLYTTADE till 2:an på Österåkers BK i dag!

Å visst polisen bekräftade att det var en skarpladdad bomb rånarna lämnat kvar efter sig. Men polisen fixade den utan att ngn kom till skada. Nu är det dax att flytta från stan! Hört det förr?!?!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0