Inför våran agilitytävling & lite div

Ja jösses vad MYCKET jobb det är att arrangera en officiell agilitytävling! Anmälningstiden har ju gått ut men visst vi tar emot efteranmälningar ett tag till....I går hade vi tävlingsmöte & då pratades det om just det TÄVLINGEN. Tror nog att vi redde ut dom flesta ?-tecknen.
Så nu i kväll har jag suttit med alla dom som betalt in men som vi saknar en anmälan på(?!?) & letat reda på deras telefonnummer via Eniro & sedan ringt upp dom. Har inte hunnit med alla men dom jag fick tag i har lovat att skicka en ny anmälan. Så snart kanske den biten är fixad....
Sedan får vi väl ta tag i alla dom som anmält sig men inte betalat....

Men trots att det är JOBBIGT att arrangera en agilitytävling så är det också himla SKOJ! Men jag tror att alla vi i sektorn kommer att dra en lättnadens suck när allt är över....

Men som jag sa till dom på mötet: i vinter ska jag börja släktforska & bara sitta vid min data all min lediga tid. Ska bli så skönt att slippa tänka på hur man ska ta sig dit eller hit, hemma är jag ju ändå.....Men självklart ska hundarna få sitt.

Tyvärr så kan jag absolut inte köra verken Breeze eller Milloo för Annika i morgon kväll, attans skit men tyvärr så kan jag inte äta mer värk-piller suck....Så det blir att TITTA på när dom i tävlingsgruppen kör agility så att det ryker! Avvis??? Nä INTE ett dugg!!!! Tur att man trivs på sin väl använda campingstol, nu hoppas jag bara att vädret är OK. Inte så himla kul att sitta på en campingstol i ÖSREGN! Men OM det nu skulle regna ja då ser ni mig ändå sittandes på min campingstol, är man agilitytok så är man....
  
I dag har min kära brorson Anders hjälpt mig att rensa vindsförrådet å jösses vad mkt prylar jag har?!?! Nu är förrådet nästan tomt(så skönt!!!!) men däremot så står allt nu i lägenheten suck...Men i morgon ska det köras till Ove & Birgitta för på Lördag ska vi ju ha GARAGELOPPIS!!!
Det har kännts så himla skönt att få hela vinden & lägenheten utrensad!!! Nu håller jag bara tummarna för att vädret blir OK på lördag samt att massor av folk kommer!
Anders & jag har ju varit runt & satt upp lappar om våran loppis, vi kom till Östertälje då blev bilen varm så det var bara att ta en glass, vänta på att bilen skulla kylas av, åka till macken & fylla på vatten för att sedan åka hem till mig...Får ta resten av stan i morgon. Ja alltid ska det var ngt suck.....

Ska ju med min granne till stallet nästa vecka & vad hittade jag på vinden? Jo mina gamla sköna ridbrallor samt hjälmen.Lycka! Men bäst av allt jag hittade min munkjacka med sheltietrycket!!! Som jag har letat efter den!!! Har absolut ingen aning om varför den låg i en kartong på vinden?!? Inte kan det väl bero på storleken??? smile Nu ska den tvättas så att jag kan ha den, kanske redan på lördag...Ska sätta in ett foto på den vid tillfälle...

Å på Söndag är det lagtävling på Mälarö BK, håll tummarna för Team PuSh Power! Snälla Birgitta ska köra både Breeze & Milloo samt sin Zingo...Anders den token är på golfkurs?!?! Hallå!!! Skippar man en agilitytävling för golf!?!? Skulle inte tro det! Men,men av ngn anledning så väljer han bort att tävla världens BÄSTA Breeze! Ja Milloo vägrar han ju blankt att tävla, fattar inte varför?! Mille, min Prins är ju kanon att köra....Så jäkla trist att jag inte kan köra mina egna hundar suck igen...

Nä nu ska här bäddas rent i sängen, å ja det är 2:a gg den här veckan & det lär bli en 3:e.....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0