Gemensam hundpromis

I torsdags var det återigen dax för en utav veckans gemensamma hundpromisar. Denna gång skulle vi samlas vid Fårhagen(numer hästhagen) utmed Bergaholmsvägen. Plockade upp Lena & Lisa med Ellen så sällskap skulle jag i alla fall få. Eftersom att Birgitta precis ringt återbud, så nu var ju mitt hopp om att inga stora hundar skulle komma. Dom skulle ju nämligen Birgitta gå med.....

Men väl framme så hade redan Lotta med lLapparna, denna gång bara eb, Loija samt Agneta med Dini & Ebba kommit. 18.45 gick vi & det var ett härligt gäng, alla hundarna gick bra ihop. Inge gruff utan bara lek & fart, precis som det ska vara. Man verkligen ser att dom njuter av varandras sällskap, nåja Ellen höll sig mestadels vid sina mattars ben..

Vi var ute i 1 timme & 20 minuter i ett superhärligt promenadväder!!! Plus i kanten var att vi hittade/plockade/åt hallon & blåbär! Mumsigt & nyttigt! Sedan plockade vi lite kantareller men dom fick Lotta som ska lära upp Taito till kantarellhund. Ska bli spännande att följa deras svampletande...

TACK Alla ni som kom!!! Det gör vi om.....

Tyvärr så fick jag som vanligt plocka en hel del fästingar på mina hundar...Men inte sååå många, kanske Tessans hopkok fungerar?!?!
Däremot så hade JAG EN FÄSTING som satt på magen!?!? Fy attan säger jag, som tur var så fick jag bort den men nu har jag i stället ett rött kliande märke där. Fy bövelen.....

Hundarna dvs Breeze, Milloo & Trizz var i alla fall nöjda med dagens promis....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: tta

Ja det vart en riktigt mysig prommis.

Vi hänger med nästa gång åxå.



Taito taackar för kantisarna, han har tränat en del, och nosen kan han ju använda, så jag är lika spänd på resultat med.



Vi hänger på vid nästa prommis med.

Kram

Lotta med Lapparna/Lappen...

2009-08-02 @ 20:27:38
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Skulle behöva "väcka" upp Breeze i kantarellsnoosandet. Jag hänger gärna på när du & Taito ska demostrera svampletandet.

Kram från Marie med shelieligan

2009-08-03 @ 10:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0