Agilityträning med Trizz

ntligen var det då dax att få köra Trizz på en agilityträning för Annika Aller!!! Dom andra hundarna var ju på landet så all min fokus låg på Trizz, ganska trevligt.....

Vi var med i gruppen på G, en blandning av ekipage allt från relativt gröna typ Trizz & Ia & så ett gäng som hållit på några terminer. Annika hade fått lite info om varje ekipage & vad dom ville fokusera på. Så kl: 18.30 var det dax att börja bygga & kvällen skulle innehålla slalomövning samt fokus på kontaktfält, både A samt gungan.

Trizz:  Jag började med tunnel-slalom-tunnel osv. Hade 12 pinnar samt alla bågar. Givervis öppnade sig himlen när det var dax.....så dom första övningarna gick väl lite halvkasst men men. Det var bara att lyssna på några goda råd & sedan på´t igen & se då gick det betydligt bättre!!! Jag måste fortfarande vara nära henne & verkligen "jobba" hela tiden både i slalomet & till från tunnlarna. Tror att det är ngt alla mina kursare hört förrut, tur att ngn påminner mig om det ha,ha,ha!!!
Men det kändes jättebra & jag var NÖJD med "Trizzen".

Sedan skulle vi själva köra hopp-A-tunnel-A-hopp osv. Fokus skulle ju ligga på kontaktfälten. Har ju lite problem där genom att hon går ner rätt men sedan "backar" & sätter sig dvs hon tar upp framtassarna på hindret igen....
Men som vanligt så kom Annika med goda tips & råd & efter det så kändes det mkt bättre! Jag skulle som vanligt(smile) JOBBA hela tiden & vara ganska "på"-stå på sidan-ha handen lågt & "visa" henne rätt.belöna & peppa innan hon får släppkommandot. Å snacka om att hon nappade på ett ngt häftigare tempo! Pang så stod hon 2 på & 2 av innan hon fick dra i väg framåt. KUL!

Gungan: Hopp-hopp-gungan-säck, ställde henne vid första hindret & kalladed in över dom 2 hoppen. Första gången så sprang hon förbi hinder nr 2!? Men hon hade driv framåt tills hon kom till gungan, väl där så blev hon som en dammsugare?!? (det visade sig att den som tränade starx innan oss lagt godis på hela gungan suck....) Fick tipset att vara med mer henne svarade då att " så brukar hon inte göra" ha,ha,ha dom orden får man alltid höra som instruktör smile. Men det brukar hon faktiskt inte....Så på´t igen & se nu fixade hon hopp-hopp med inkallning & tog gungan med en jäkla fart(som hon brukar!) & det gjorde hon sedan alla repetitioner, min stjärna! Däremot så tog hon säcken första gången men sedan tyckte hon inte den var kul....spöregn & blött= inge säckenväder.....

Sedan var det slalom igen & nu plockade jag bort en båge i mitten samt den sista. Inga problem med mittenbågen däremot så missade hon den sista en gång, men därefter tog hon den! Känns som om slalomet är på G. Hon hade bra fart inne i slalomet & hon var även tajt mot pinnarna. KUL var det!!!!

Men jag var nöjd med kvällens kurs & det var så himla KUL att själv kunna vara med & köra med hund! Nu var det ju "bara" kortare kombinationer & det passar mig perfekt! Nu ska här tränas så ofta det bara går, man blir ju alltid så himla taggad när man gått en kurs!

TACK Annika för många goda tips & råd! Alltid så himla kul att köra för dig!

Nu får jag gå & längta till helgkursen i oktober.....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0