Agilitytävling eller vi hade inte ens tur med vädret

Birgitta plockade upp mig, Breeze, Trizz samt div packning kl: 08.05 för avfärd till Österåkers BK. Det såg ut som om det skulle bli en fin dag.......hmmm

Väl framme så var det bara att bära pckningen till tävlingsområdet, som tur var så hade Ingela lämnat kvar sitt tält som bara stod där & väntade på oss!

TACK Ingela för att du lämnade kvar det åt oss!!!

Väntan skulle bli ganska lång för mig innan Anders & Breeze skulle köra, för först var det lag både ag & hopp. PuSh Power var ju inte med pga av att Monica skulle jobba & så löpte även Zaza. Men Birgitta skulle köra med Zingo.

Tyvärr så gick det inge vidare för deras lag men Birgitta kom runt i alla fall....i bägge klasserna.

Sedan kom hela "familjen" i tid!?

Gick banan med Anders som började med agilityklass 2. Han hade startnr 14 & Breeze var taggad men ändå inte övertaggad, det var tur att dom körde lite i lördags......
Tyvärr så smög det in några fel men i det stora hela var jag MYCKET nöjd med deras insats! Svårigheterna klarade han galant!!!

   
Anders & Breeze, agiliyklassen
   

   

Sedan var det hoppklassen & ja det gick inge vidare....Så det blev en disk. Men jag fick höra en del kommetarer bla att "det där ekipaget skulle kunna gå hur lång som helst"- "oj,oj,oj när dom får till det, då blir det vinst"....
Kul att få höra ngt sådant om sin hund & brorson smile....Å då tänker jag "om dom bara kunde träna i bland suck"

   
Anders & Breeze i hoppklassen
   

   

   

 

Österåkers BK 2009-08-02
Agility klass 2: 10 fel tid 39,61 ref tid: 49 Plac 8/20
Hoppklass 2: DISK

 
Birgitta & Zingo

Jo så var det ju det där med vädret, när vi kom såg det ut så här:



Å helt plötsligt såg det ut så här:

   
REGN eller spöregn!

För att efter "alla" blivit blöta återigen se ut så här:

   
Birgitta försöker torka...


Zingo

 
Breeze

Ja det började med solsken, mulnade på innan det ösregnade så att tävlingen fick ta en paus. För det inte bara regnade det åskade också...Sedan slutade det regna & solen tittade fram. Då kan man snacka om att det blev varmt....
TUR säger jag bara att Ingela hade lämnat kvar tältet!!!

Jag passade även på att köra Trizz på deras lilla balans/A hinder. Hon tycket att den var lite konstig men hon fixade den, dock inte med ngn jättefart. Men hon fixade 2 på & 2 av GALANT alla gånger!!!! Då slängde jag bollen & sprang efter.
Sedan körde jag även deras riktiga balans & det gick bra.
Passade även på att köra säcken-h däck-hopp-hopp-h säck osv dvs en typ av velodrom. Säcken tog hon i 100 knyck & däcket fixade hon 3/4 gg, helt OK tycker jag. Hoppen klarade hon också men det var ett hopp som hon inte vill ta, det måste ha berott på att ngt luktade för hon var helt obeveklig på att hon inte skulle ta det. Suck...
Det är jättenyttigt för henne att få köra på andra hinder än klubbens.....Å nu ser jag verkligen fram emot kursen med Annika A, det är SNART dax!!!

Även Mille körde jag velodromen, den stackaren trodde ju att han också skulle få köra i dag. Men det var ju bara klass 2 & han är ju kvar i 1:an. Han var supertaggad & bara ville köra mer.....Duktig var han.
Nu ska jag försöka få Svenerik att köra honom i spår...han var ju lite inne på det. Skulle var toppen för Milloo!!!
Även i dag fick Mille åka till landet, han är ju inte så förtjust i Zingo när Breeze & Trizz e med...Inte kul att ha dom tillsammans i bilen hela vägen hem.

Passar på att säga GRATTIS till:

Tommy som med sin Peg körde 2 jätteläckra noll lopp, snyggt!!!

Thomas som med sin Sibbe(?) tog sista pinnen & nu är i klass 3. Så ska ett lopp köras!

TACK Birgitta för trevligt sällskap!

STOR ELOGE TILL ÖSTERÅKERS BK FÖR EN MKT TREVLIG TÄVLING!!!

Nu är det dax för mer agilityträning, ngn som hänger på???

Njut av era hundar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0