Hemmagjort hundgodis

Eller inte riktigt hemmagjort men....det finns massor av små små bitar av olika sorters korvar i ugnen. Så nu sitter mina tjejer framför ugnsluckan & bara väntar på att det kanske poppar ut en bit eller två...Dom är ju för gulliga! Milloo han ligger som vanligt vid mina fötter, han bryr sig inte om doften från ugnen. Men att sedan äta det, det gör han.
Men det tar ju ca 1 dygn innan det är riktigt torrt, mycket lååång tid tycker hundarna. Men den som väntar på ngt gott....

I em ska jag tillsammans med mina hundar & jobbarkompisen Kristina med sin Athos ut till klubben & köra agility. Kristina har precis börjat nybörjarkursen & det ser lovande ut....I dag ska vi alltså ut & köra lite på det hon lärt sig på kursen. Ska bli spännande & se hur det går.
Ska ju också så klart köra mina hundar, Breeze & Milloo ska ju köra lag på fredag med Birgitta & så ska ju Mille tävla med Amanda hela helgen...
Trizz ska få träna på säcken, gungan & däcket.

Hoppas att vi hinner med en promis i Viltsvinsskogen också....Det ska ju bytas däck på bilen i dag & sedan ska jag ju till stallet.

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hur gör du korven i ugnen? Maila mig gärna! I helgen blir det äntligen start med Mille... Debut nästan.. Längtar! Kramis

2009-04-28 @ 11:53:25
URL: http://www.lundsgard.com
Postat av: Marie G

Hejsan, jag gör så här; skär korven eller blodpuddingen i små små bitar-sätter ugnen på 50 grader-lägger dom på en plåt-låter allt stå i ca 1 dygn med ugnsluckan lite öppen-klart.

Går även att göra i micron...

Hundarna bara älskar "godiset"

Kram

2009-04-29 @ 12:53:17
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0