Fästingvarning!!! & lite blandat

Japp nu har min absolut STÖRSTA fobi vaknat igen...just det FÄSTINGARNA har kommit!!! Har plockat en krypande på Milloo!!! Usch!!!!!! Fästingar är det värsta jag vet!
Men å andra sidan får jag vara glad att vi kommit in i april innan jag hittade ngn.....Men det är tammeattan det enda positiva......

Ja så nu är det slut med att ha hundarna i knät & absolut i sovrummet! Så nu ska här plockas fram kompostgaller....

Men promisen vi gick i Fredags morse var superhärlig! Gick en riktigt långpromis direkt på morgonen & en hel del klättring för oss ALLA blev det, vilket känns i mina ben....Men som sagt sedan när vi kom hem plockade jag fästingen....Undra vad man ska ha på för medel i år?? Det blir nog Frontline spray, det fungerar bäst på mina hundar.

Var & hämtade ett nytt fleece täcke till Milloo, ett kamofärgat. Oj,oj, oj vad fin han blev!  Sedan blev det också 2 halsband till Breeze, ett vinrött & ett rött. Det är Marie E´s mamma som gör dom. Jättefina är dom!
Bilder kommer!!!

I onsdags åkte jag ut till landet med alla hundarna. Så härligt att träffa min Sindie.....På torsdags morgonen gick vi 1 timmes promis i Viltparken. Alla hängde på & jag verkligen såg att alla hundarna verkligen njöt! Sindie hängde med bra, jag fick bara se till att hon höll sig lugn & det gick bra. Sedan var det dax att packa ihop & åka hem....

Fredag efter långpromisen var det då äntligen dax att bada Milloo.....Han tycker inte direkt om det men han står så fint när han väl kommit in i duschen. Även han badades med banan schampoo & balsam. Hmmm ngt skitig var han, men OJ vad fin han blev efteråt! En riktig PRINS!

Även hundarnas halsband är tvättade. Milloo måste ju vara ren & hans halsband likaså, han hämtades ju av Amanda lördag morgon. Dom ska till Flen & gå en agilitykurs hela helgen....
Stackars Breeze hon trodde att hon skulle få åka med men icke....det var bara Milloo.

Birgitta & jag tog med oss alla hundar & ungar & drog till deras sommarstuga. Solen har varit framme hela dagen så vi har verkligen haft en underbar dag! Vi har fikat i solen, gått promis med alla hundar, fotat, ätit korv med bröd ja vi har haft en jätteskön dag! Mkt folk har vi sett & många har suttit i solen, det är ju bäst att passa på i morgon ska det ju bli moln....Känner att det bränner lite på kinderna & hundarna sover som stockar.
TACK Birgitta för en härlig dag!!! Det gör vi om!!!

Nu är kl: 17.23 &  solen värmer fortfarande, ska nog sätta mig på balkongen en stund...
Balkongdörren är helt öppen & Indra sitter på räcket & kollar ut....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0