Trizz i "trotsåldern"

Min lilla Trizz har fått för sig att ALLT ÄTBART UTE skall ÄTAS!!!  Något som jag INTE håller med om!!! Å då blir det en liten konflikt...

Trizz motto: ÄT ALLT ÄTBART UTE!

Mitt motto: ÄT DET JAG GER; INGET ANNAT!!!

Krock!!!

Tror nog att mamma Breeze haft ett snack med sin dotter, hade varit kul att lyssna på dom..
Kan ha låtit som följer:

Hallå, använd det du fått dvs en lång nos- så fort du kommer ut slår du på den. Den används som typ en radar, ALLT som är/har varit/kanske har varit ÄTBART ger utslag. Följ din radar i alla lägen, man vet aldrig vad man kan hitta! Å det är ju dumt att inte i alla fall kolla....När du väl är framme, ÄT skit i å kolla vad det är/har varit. Tugga fort, så att du verkligen hinner få i dig ALLT innan matte upptäcker vad du gör. Hinner hon upptäka dig, spela oskyldig, stäng av radarn för en stund. Så fort allt lugnat sig SLÅ PÅ RADARN igen! Upprepa vid behov.

Breeze var exakt likadan när hon var liten/yngre, nåja i bland så vet jag att hon bara måste underhålla sin radar....På annat än det jag säger att hon ska använda den till, typ viltspår, sakstövning, godisletning, vittrings apportering osv....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

...trotsåldern upphör ju aldrig....för vissa hundar..säger inget namn men jag kan peka på han när vi ses....

Jobbar bara "tråktider" denna vecka igen, så jag kan nog inte gå nån kvälssprommenad denna vecka heller...är ledig på fredag, igen om du kan gå ut då på f.m tex.



Kram

Lotta

2008-10-12 @ 13:18:13
URL: http://123minsida.se/taito
Postat av: Marie G

Ha,ha,ha får jag gissa???Men han är ju HÄRLIG!

Ska kolla fredag, hoppas att vi kan få ihop det.....

Kram.....

2008-10-12 @ 21:24:46
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0