Sheltieträning

Onsdag & TOPPEN väder!!! Kan det bli bättre att då vara ledig & träna hundarna??? Nix.....

I morse kom Sindie hem, min myspys tant.....Så alla hundarna följde med till klubben. Väl där blev det en gemensam "springa fri" promis. Så härligt att se alla sheltisar springa i full rulle!
Sedan var det framplockning av agilityhindren, idag blev det en "rund" bana med alla kontaktfält utom gungan. Men slalom var med....

Körde långhopp-hopp-hopp-mottagare med Trizz, men hon ville för dagen helst bara leka med Hexa......Men i bland gjorde hon det hon skulle. Min lilling.....Skulle sedan visa hur duktig hon var på den fasta gungan, men se då skulle hon bara kolla in Lena, hon var mottagare på släppövningen. Ja, ja det blir så i bland.......

Milloo fick köra Annika A´s slalom övning från i måndags. Jisses vad duktig han var i slalomen!!! Nu börjar farten verkligen att komma, KUL!!! Även höger slalomen gick bra, men där har han inte riktigt farten ännu, men den kommer nog om jag bara tränar honom.
Amanda, är du inte sugen på att köra en sheltie???? Smile.....
Körde även hopp-hopp-lången-slalom, första gången brakade han in i första hoppet?!? Men inget hände.....
Sen fick han köra gungan-säcken-gungan, han var så duktig! Min Prins!!!!

Breeze fick köra ungefär samma övningar som Milloo. Hon är ju nästan alltid säker......Men är jag otydlig så följer hon mig, så självgående som jag "tror" att hon är är hon inte alltid, ha,ha,ha.....

Sindie fick köra några tunnlar & slalom samt agera övningshund åt Lena som skulle lära sig valsa framför ett hinder.....

Annars så tyckte jag (vet inte vad dom tyckte?!?) att det gick BRA för både Lena & Elisabet, det kändes faktiskt som om dom var mer självgående i dag. Hundarna gick det också bra för mycket beroende på att båda jobbade bra! Nåja, Lena tyckte att jag gjorde valsövningen onödigt svår för henne!!! Ha,ha,ha.... Eller?Annasr har det mest blivit att jag varit dom behjälpliga under dagen, men i dag körde jag mina hundar samtidigt. Ja, lite hjälpte jag väl till smile.....

Sedan planerade vi i stora drag söndagens Kennelträff, tror att det blir bra.....Hoppas det i alla fall, det är ju första gången. Men det SKA bli tradition, hoppas jag. Men jag kanske tycker annorlunda efter helgen......

Avslutade som vanligt med en hundpromis........

Tyvärr inga bilder, brorsan har lånat kameran 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0