Inomhusträning

Jajjamensan, jag tog mig i kragen & körde lite med alla hundarna!

Breeze: Sitt-stå-ligg, nja hon vill mycket men med lite träning så.....Hon har fått för sig att hon ska lägga sig rätt & så snabbt lägga sig lite på sidan. Suck...Det gäller att vara snabb i sin belöning, då behåller hon rätt position. Annars så gick det ganska bra i sitt-ligg-sitt osv. La sedan in stå & när väl en kronan trillade ner så gick det ganska så OK. Med klicker & godis går det mesta. Men OM jag bara TRÄNADE mer så skulle hon kunna bli hur bra som helst. Men nu om vädret fortsätter att vara som det är så kanske jag fortsätter att träna inomhus.....

Milloo: Ja vad säger man?!?! SNABBA lägganden har han kan jag lova. Hans problem är att både sitt & lägg betyder Pang i backen! Hupp?! OK då smäller jag i en xtra gång med framtassarna! Hupp igen, ja men då smäller jag i backen med hela framkroppen?! Hupp, vad VILL du jag ska göra då??? Jaha sa du SITT! Yes!!! Klick & godis. Sedan börjar vi om igen & igen, suck...
Men jag kan inte annat är nästan skratta åt honom! Han tror ju att han gör rätt, men hallå! Lyssna på mitt ord, Nix hinnner INTE måste smälla i backen!
Herregud, hur ska jag hinna få honom klar till nästa helg??? Kan ju inte skicka i väg en hund som bara smäller i backen vad man än säger?!?!? Ngn som kan komma med tips?!?!?!

Trizz: Henne tränade jag bara sitt med & hon är så duktig. Efter paus & platsbyte(från fåtöljen till soffan) så körde jag några ligg. Även det lyssnade hon bra på. Ska minsann se till att hon åtminstone kan skillnaden mellan sitt & ligg....Även hon ska NOG bara bli agilityhund, men man vet ju aldrig. Suget kan ju komma tillbaka!!!

Nä nu är det dax för omgång 2 för Breeze & Milloo & omgång 3 för Trizz......

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Är hos mor i Jönköping. Höstlov med barnen :)

Men nästa år är jag hemma på min födelsedag!

Ska du ha nån "baluns" på din stora dag? Dit är det ju inte 1 år utan bara typ 2 mån!! Kraaaam A

2008-10-30 @ 20:46:56
URL: http://galhon.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hejsan, Hoppas att ni har det trevligt hos mamma din, hälsa henne från mig!

Nä jag har slutat "fira" kan det bero på att åren bara går!?! Ha,ha,ha....

KRAM från Marie

2008-10-30 @ 21:02:38
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0