Agility kurs för Annika A

Då var det äntligen dax igen för kurs med Annika A. Anders kunde inte vara med i kväll heller med Breeze suck...nu är det körkortet som prioriteras!

Nåja....Jag körde min Prins Milloo & det var så KUL! I kväll var fokusen på kontaktfält & jädrar vad vi körde kontaktfälten! Vi delades in i två grupper en med large hundar & en med small & medium hundar. Vi började på gungsidan dvs hopp-hopp-gungan-svänghopp-säck-hopp-hopp osv. Milloo var taggad & sög verkligen på hindren, sedan blir han ju lite punchig i bland ha,ha,ha UNDRAR VEM det beror på!?!?! Ingen som vet.....Han genade vid ett hinder men med lite handling från min sida så ordnade det upp sig. Se, ALLT beror på FÖRAREN!!! Hmmmm JAG var nöjd i alla fall! Annika tyckte att jag skulle ställa högre krav på honom för han var så säker på vad han skulle göra. När jag "släppte" honom gick det SUPER! Han är så DUKTIG min Prins! Han stod så sten säkert kvar på gungan medans jag sa "stanna" upprepande gånger, sedan fick han frikommandot & drog som en avlöning jippie!!!

Sedan var det byte & då blev det hopp-hopp-balans-böjd tunnel-Ahindret-långhopp-tunnel-sväng hopp-sväng hopp osv. Ja vad säger man??? HUNDEN är DUKTIG men...hallå föraren är också VIKTIG ha,ha,ha...Nä så illa var det inte tror jag. det kändes faktiskt ganska OK, lite ringrostig ja men det gick! Tur att man har en Prins att köra smile....
Fick lite tips på hur jag skulle jobba på kontaktfälten & när jag sedan testade så gick det BRA! Lite finslipning så....

Sedan var det hanlings övningar för hela slanten, vilket är så KUL! Men tyvärr så kunde jag bara vara med på en övning för nu sa kroppen i från suck...Men den övningen gick riktigt BRA, klantade mig nog bara en gång tror jag....sprang i hundens väg suck igen...Men det var bara att slå sig i palet & FOKUSERA! Se då gick det! Det bara flöt, en HÄRLIG känsla!!
Det var en övning med både fart framåt & mjuka runda svängar. Men det är lika nyttigt att sitta & titta på när dom andra kör.
Birgitta & Zingo: Tror att det släppte en hel del i kväll, det såg mycket bra ut! Han är ju bara för läcker!! Driv framåt men lyssnar så bra på Birgittas handling.
Ingela & Corall: I kväll blev det Corall som fick köra, Tindra är hemma & löper. Jisses vad bra det gick för dom! Det var ju bara att sitta & njuta! Vilken fart hon har!
Elsa & Grappa: Elsa jobbade på bra vilket verkligen visade sig på att Grappa fick fart, ja det såg BRA ut! Kul!
Conny & Sassa: Vilken fart dom fick! Läckert att se när en pudel bara flyger fram!
Även för Lena gick det riktigt bra för i kväll, dom har verkligen gjort framsteg.

ETT STORT TACK TILL ANNIKA ALLER FÖR EN SUPERLÄRORIK KURS!!!

ÖNSKAR ELSA & BIRGITTA LYCKA TILL PÅ TÄVLINGEN I VÄSTERÅS  PÅ LÖRDAG! Jag håller tummarna!!! PINNAR,PINNAR!!!

Njut av era hundar

Kommentarer
Postat av: xonx

sv: Tackar :)

Lägg gärna till mig som en av dina bloggfavoritter på bloggkoll.se



/Xonx :P

2008-10-23 @ 09:43:06
URL: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0