Träningstävling i agility

Vi hade tur med vädret! Inge regn & rusk......

Glädjande nog så var det 13 personer som kom till start med totalt 18 hundar, KUL!!!
Vi började med start klass utan slalom, tyckte att det gick ganska bra i stort. Men många sprang i vägen för sin hund?!?! Hmmm.....Samt att en del hundar inte var vana att träna på andra hinder än på klubben så dom böjda tunnlarna ställde till med en del problem....Men det är så nyttigt att träna på annan plats samt på andra hinder. Efter att alla kört så vände vi lite snabbt på banan & körde den åt andra hållet. 
Därefter byggde vi om lite till & la in slalom & säcken, jisses nu var det mörkt samt dom nya hindren, lite halvtrötta förare & hundar(tror jag???). Men skam den som ger sig, alla jobbade på bra.
Prisutdelningen tog vi inne i klubbstugan & se där inne var det varmt & skönt!

La ihop dagens resultat & fick fram följande pristagare:

Small:
1:a Ingela & Tindra
2:a Andreas & Hettie
3:a Ingela & Korall 

Medium:
1:a Conny & Zaza
2:a Ingela & Milloo
3:a Emma & Totte

Large:
1:a Birgitta & Zingo

GRATTIS till er!
Även en stor eloge till alla er andra som kom & tävlade! Hoppas att dagen var givande, jag som domare tyckte att det var himla kul att se er alla på planen!

TACK alla som kom & hjälpte till före/under & efter!!!

TACK Ingela & Ove som körde min Milloo! Jätte kul att ni ville köra min Prins.......Han kom ju i mål & blev totalt 2:a i medium.

Håll utkik efter nästa tillfälle.......

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0