Onsdagsträning med sheltiegänget

Alla mina hundar var med utom Sindie , hon är kvar på landet. Efter den obligatoriska promisen med alla sheltisar lösa byggde vi upp en startklass bana. Det är ju träningstävling på söndag.....Mitt mål är att Elisabet SKALL vara med! Lena är på utställning, hur man nu kan välja utställning i stället för agility??? Dit har INTE jag kommit ännu ha,ha,ha....

Trizz var sååå duktig, hon fixade däcket alldeles själv! Min blivande STJÄRNA!!!! Även gungan fixade hon med våran hjälp, hon får alltså fortfarande stå längst fram & gunga innan hon åker hiss ner till backen. Inga problem där inte, KUL!!! Sedan står hon snällt kvar på "stanna" tills hon får "fram" kommandot.

Körde Breeze  på alla kontaktfältshinder, hon var SUPERDUKTIG! Kör efter Annika ´s teknik & jössea vad BRA det går! Körde även varannan vänster/höger slalom & även det fungerade SUPER!
Både jag & Lena körde startbanan med henne. HON är DUKTIG!

Milloo fick också köra lite kontaktfält samt slalom varanna v&höger. I dag hade han problem med höger?!?!? Det fungerade inte, jo efter x antal försök så gick det. Men då hade han ingen fart alls suck...Det är bara att träna vidare. Däremot så gick vänster slalom SUPER! Då var han min Prins igen....
Lena körde även Milloo på startklass banan & jisses vad bra det gick!

Det kändes himla bra att det gick sååå bra för både Lena & Elisabet! Det vara ju bara att njuta smile....ja,ja DERAS hundar ville springa till mig när jag stod som "domare" på planen, det hade dom aldrig varit med om förrut ha,ha,ha...Ja, skyll på domaren!!! Annars gick det jättebra för dom! Känns att dom nog har lärt sig en hel del under "åren" vi hållit på....SOM TUR är får jag väl säga....Nu hoppas jag att Elisabet kommer på söndagens träningstävling!?!?!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0