Första agilityträningen

I dag har min mamma träffat valparna för första gången, hon tyckte att dom var urgulliga & jag höll med....

Eftersom att det inte har varit något toppväder i dag har dom faktiskt bara varit ute en gång. Har i stället aktiverat dom inne, jag tog nämligen fram TUNNELN! ALLA VALPAR sprang igenom!!! Först dom stora med alla valpar efter sig. Sedan tyckte dom att det var superkul, för dom sprang fram & tillbaka. Så roligt att se. Ingen tyckte att det var obehagligt eller konstigt. Ja det blir nog ett gäng agilityhundar av dom! Nästa steg får väl bli säcken (från Rusta), får nog bli nästa veckas projekt. Får väl ta ut tunneln i morgon & se hur det går ute.

I dag har jag varit till Tumba Hund & Katt & hämtat hundleksaker & tuggisar som valparna ska få med sig "hem", suck den dagen är ju snart här....

Självklart blev det även lite tuggisar till alla dom andra också + 2 koppel till Trizz. Inget halsband denna gång, ha,ha,ha ni som känner mig vet att jag är halsband & koppel tokig! Alla mina hundar har ca 25-30 halsband VAR! Nu är det Trizz tur, så Lena TA HEM HALSBAND!!! Ja,ja, jag vet att du har MASSOR i butiken, men.....hon måste ju bli sommarfin. Kanske dom andra också, fniss.....

Kommentarer
Postat av: Eva i Eskilstuna

Hej Marie o alla Sheltisarna
Jag har vunnit ett halsband på en tävling i
Härliga Hund, ett lila med rosa roser och
guld hjärtan på. Det ska Leffe få ha på sig när
han ska vara fin. Men det får han vänta med att använda för det är ganska långt.

2008-05-17 @ 11:29:29
Postat av: Eva i Eskilstuna

Hej Marie o alla Sheltisar
I dag är valparna 6 veckor och då är det bara
2 v kvar. Tiden bara rusar fram. :)

2008-05-18 @ 11:11:07
Postat av: Marie (Eskilstuna)

Mamma kunde väl inte tycka annat än att bäbisarna är söta =)
Tack för tipsen ang. agilityhinder. Dom från Rusta verkar vara ett bra alternativ.
Hoppas det blir bra väder i morgon så du kan ta ut dom små busarna...dom verkar behöva det nu ;)

2008-05-18 @ 19:51:44
Postat av: Marie G

Hejsan Eva & Grattis till vinsten! Han får med sig ett grönt halsband om mindre än 2 veckor, usch vad tiden går fort!Hälsningar Marie & alla sheltisarna

2008-05-19 @ 08:40:19
Postat av: Marie G

Hon tyckte att dom var jättegulliga(så klart!smile). Ja dom från Rusta fungerar för eget bruk. Vildarna har faktiskt varit ute varje dag, när det är dåligt väder får dom följa med på en minipromenad. Hälsningar Marie G & alla sheltisarna

2008-05-19 @ 08:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0