Whippet race tävling

Halva lördagen gick åt till att sitta i sekreteriatet på Whippetrace tävlingen i Södertälje. Något som nu blivit en tradition, & roligt är det! Tyvärr så ser jag ju inte speciellt mycket av själva tävlingen men jag gick ut för att se Gudruns Zorba tävla. Det var ett nytt tävlingssätt som Gotland kommit på. Man tävlar i "lag", rött, blått eller vitt. Alla kör 3 lopp & det är placeringarna som räknas & inga tider tas. GRATTIS till det blåa laget som VANN! Zorba ingick i det blå! Efteråt var et fika med supergod tårta! Tack Marie E med mamma som bakat dom! Tyvärr så var receptet "hemligt" synd......

Efteråt åkte jag ut till klubben igen, jädrans vad jag är hundaktiv! Körde hundarna i grustaget för att träna kondition. Sedan blev det promenad på klubben innan jag körde Breeze & Milloo i agility. Det blev lite gymnastikhoppning i dag samt slalom. Hmmmm något som jag behöver träna dom mer på märkte jag....Men det blir nog lite träning i morgon också....

Trizz fick springa genom tunneln ett par gånger. Ska bygga upp flera tunnlar på raken åt henne. Men det får bli nästa gång....Avslutade med ännu en promenad. Tror att alla hundarna var ganska nöjda med dagen trots att det blev några timmar i bilen på fm. Ja, givetvis var dom ute i omgångar & Breeze fick ju köra 2 race efter trasmaskinen. Jädrans vilken fart hon har!!! Hon tror nog att hon är halvwhippet!

Om en vecka är det dax för sheltie specialen på Vilsta i Eskilstuna, ska bli kul att åka dit & titta. Man kanske hittar någon snygg hane åt Breeze, smile....

På tisdag är det gemensam hundpromenad igen. Ingela & jag ska försöka att gå en långis i morgon söndag. Tror att både jag & hundarna behöver det....Hoppas bara att kroppen klarar det. Men med mina nya & dyra skor ska det nog gå, fniss.....MEN då får jag väl skoskav i stället.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0