På klubben

I går var jag med alla hundar på klubben. Gick en promenad med dom innan jag körde Breeze & Milloo på slalomen. Håller på & tragglar Breeze i höger slalom, hon går in bra men vid 10:e pinnen går hon ut??? Ja,ja det är väl bara att träna vidare. Milloo går också in bra men fortfarande har han inte någon fart.....Det går lite fortare dom 3 sista pinnarna. Men även där kommer det väl bara JAG tränar.

Valparna tränade jag lite i koppel vilket går riktigt bra, men i bland så tar det STOPP! Det kommer nog att bli lättare på promenaderna när man bara har en valp att träna. Det blir lätt rena trasslet när vi är ute & går....Men på klubben tog jag dom en & en, oj vilken skillnad! Tränade också lite kom & det går jättebra!!! Lite svårare är det om det finns ngt runt om som lockar mer.....Hade alla hundar ute i omgångar så att alla skulle få "sitt". Avslutade återigen med en gemensam promenad på området.

När jag var på brölopp så var dom alla själva hemma...

Det känns mycket vemodigt att Bino ska åka i dag,suck....han är "min" lilla Sockertopp & gosig som bara den....Vilket fall som helst så har jag nu klippt klorna på honom. Han har oftast varit duktigast på det men i dag var han halvvild.....Men jag har tålamod att vänta ut honom. Så till slut gick det bra! Då var han så duktig!
Usch jag, snart åker han "hem"....men han ska ju inte så långt som tur är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0