Mer agilityträning

Oj, oj, oj vad jag blivit duktig, hmmm. Men jag var ute på klubben i går efter jobbet & tränade både Breeze & Milloo på slalom. Jag ger inte upp, ska dom tävla måste jag träna....Tyvärr så låg väl Breeze kvar på samma % rätt som sist men det kommer! Det känner jag på mig! Milloo låg också på samma, dvs han var duktig även denna träning. Körde även lite kontaktfält & däck, INGA problem. Men det kanske kan bero på att det inte går sååå fort när jag kör som när Anders kör dom, smile. Vilket fall som helst så SATT alla kontaktfält. 

Håller också på att träna Trizz på sitt namn, ja det har jag ju gjort sedan hon var liten...men det håller jag på med ett tag till. Inkallning på "kom" tränar jag samt, bra & nej! Sedan blir det shaping på sitt, något hon nappat på direkt. Har inte lagt in något ord förrän hon sitter. Vi kampar en hel dl, då jag vill få en hund som man kan använda lek som belöning. Det går inte på, SIndie hon kör bara godis, Breeze går att köra på leksak men hon föredrar godisväskan & godis & Milloo, ja han fungerar på det mesta.....Är godiset GOTT är det favoriten annars går det lika bra med att klappa om honom & pussa lite på honom. Leksak bryr han sig inte om däremot. Just därför SKA Trizz tränas på det....

I helgen bär det av till landet & ALLA agilityhinder skall med! Ja, nu ska det bli hårdkörning. Men nu ska Breeze äntligen få köra med Anders igen.......Vad han inte vet är att han också ska köra Milloo, det får bli en överraskning, fniss.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0