Ännu fler fästingar!!!

Vaknade av att Breeze hade kommit upp i sängen, dvs då fixade jag INTE av att somna om. Det kan ju krypa FÄSTINGAR!!! Nä upp & riv ut alla sängkläder, ut & rasta hundarna sedan till tvättstugan. Japp kl: 06.15 började jag att tvätta. För nu på morgonen så plockade jag 2 st på Breeze, dom var nästintill halvdöda men DOM SATT FAST! Milloo hade 4 st som SATT!!! Sedan hittade jag 1 st som var torr & död i soffan, så då åkte även överdraget till tvätten.
När jag åker & jobbar sätts grinden för så att dom inte kommer in i sovrummet.
Har ännu inte hittat några på Sindie, men hon var ju inte med på promenaden i går. Medlet verkar ju fungera på henne...

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej! jag tänkte bara säga att jag tycker det är superkul att läsa din blogg och har följt den nu från att du fick dina små valpar. Du har t.o.m pratat med min mamma ang lilla trizz, men nu har vi hittat en annan blue merle tik :) . tänkte också bara tipsa om att har du provat fästingmedlet ZX som är en ren naturprodukt? jag kör det på min sheltie plus att jag har örthalsband på henne och hon har inte fått en ända fästing på hur länge som helst! lycka till! kram

2008-06-19 @ 19:14:21
URL: http://shelties.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hejsan,Kul att du läser min blogg! Tanken var ju att även sälja Trizz men bestämde mig till slut att behålla henne, smile....GRATTIS till den lilla blå! Det är ZX som jag använder på mina, medlet fungerar på Sindie, delvis på Breeze men absolut inte på Milloo. Har tjär-deo också men inte ens den kombinationen fungerar. Så nu sätter jag på scaliborhalsband. Trevlig midsommar & njut av härliga stunder med hunden hälsar Marie G

2008-06-20 @ 08:35:11
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0