VI VANN LYDNADSTÄVLINGEN!!!

I dag var det då dax för min & Breeze första lydnadstävling på bruks klass 1. Tränade lite läggande under gång på morgonen, suck....Med godis, lock & pock lägger hon sig inte annars. Ja,ja det går väl som det går. Tog med mig filmkameran(TACK Inger för att du filmade!!!, det blev BRA! ) Samling kl:10.30 på Nyköpings BK. Kanske inte den bästa tiden för i dag var det HETT, värmerekord i många delar av landet. Som tur var så fanns det skugga att sitta i samt att bilen fick en skuggparkering. Sindie & Trizz fick ju vara i bilen tills vi tävlat klart. Vi hade tur i lottningen för jag drog nr 4 av 11 & hamnade då i första plats i grupp. Marie M (man har väl med sig hajaklack! ha,ha,ha)



körde igenom programmet med mig, bra med någon som kollar & ser! TACK för det! Det är klart sååå mycket kan man ju inte ändra men.....

Lena med Strimma från Vingåker startade som nr 2. Det såg riktigt BRA ut, så KUL! Har dom på film.

   

Ja sedan var det nr 3 & sen var det VI, Jo plats i grupp gick bra, hon la sig inte ner på första men domaren hörde inte mitt andra kommando. Det gick fort, men väl liggande så låg hon hela långa VARMA tiden. Tandvisningen var direkt efter & vi fick gå fram en & en till domaren. Breeze tyckte nog det var lite konstigt att gå fram till en okänd men MIN STJÄRNA klarade det! Sedan var ju domaren trevlig, smile....

Plats i grupp: 10



Tandvisning: 10

Linförigheten: 7
Började bra men det kändes som om hon tappade lite då & då

     



Kommentar: Släpper i sväng, ss, släpper ngt i språng

Läggande: 7,5
HON LA SIG!?! Fick säga till lite på skarpen men hon lyssnade & la sig! Underbart! Ja sedan har jag ett litet(hmmm) problem hon sätter sig INTE efter avslut. Ja det är ngt jag INTE tränat så det måste jag börja med fniss...Därav dk vid avslut, var ju tvungen att pilla med handen för att få henne att sätta sig.
Kommentar: släpper i start, lite segt, dk avslut

     

Inkallande: 9
Kommentar:Tempo.
Hallå det var minst 30 grader!!! Ha,ha,ha. Hon satt, hon kom i ett jämt tempo & hon satte sig snyggt vid sidan så jag är mer än nöjd!

  

Ställande: 10
Lysande enligt mig själv, hon är så duktig!!!

  

Apportering: 8
Kommentar: Omtag
Ja,ja men det var ytterst lite enligt mig fniss....Men som sagt det kan bara bli bättre.



Hopp över hinder: 9
Kommentar: ss
Men ALLT annat gjorde hon TOPPEN!



Helhetsintryck: 8,5
Det är jag nöjd med!

TOTALT: 174,5 poäng & placering 1 av 11!

     

Så GRATTIS Lena som med sin Strimma kom 2:a på 171,5 poäng! Det gjorde vi BRA!


 Strimma


Ja nästa vecka den 3/8 är det dax för lydnadstävling igen. Denna gång på hemmaplan & målet är ju ytterligare ett första pris. Satsar ju på LP1.
Nu blir det till att studera filmen från tävlingen & förbättra det som inte riktigt var 10:or & det var ju en del.....

  
Marie M & Gäspa (dotter till Strimma)

  
Kunde inte låta bli att köra lite med "dom" ha,ha,ha...
Men Marie, det ser BRA ut!

Kommentarer
Postat av: Johan Liw

Hej Marie!

Stort grattis till 1.a priset hade gärna varit och tittat men vi har varit på Öland. Vi ses snart!

Hälsningar Johan Liw

2008-08-03 @ 22:17:12
URL: http://www.liwsperro.se
Postat av: Marie G

Hejsan,

Ja det Tackar man för! Känns bra att vara i gång ute på tävlingsplanerna igen. Var inne & kollade på bilderna från eran Ölandsresa. Härligt! Syns om ngn vecka hälsar Marie G

2008-08-03 @ 23:51:59
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0