Träning & åter träning

Vi har varit sååå duktiga med att träna.......Varje dag har det blivit både lydnad & agility. Vi har träffats hos Birgitta & sedan har vi promenerat till klubben med alla hundarna. Trizz har jag burit lite då & då....Det är en riktigt bra uppvärmning. Sedan är det ju kul att komma till klubben & se att BANAN står KLAR! Det  är så skönt, det enda vi behövde göra vara att klura ihop en bankombination. Birgitta körde Breeze & jag körde Milloo, ja körde & körde han tog ju hela banan.....Nä min Prins är DUKTIG men i det här fallet så är väl jag mer en bromskloss,hmm......Han har strulat lite i starten & tjuvat. Sedan blir han lite upp i det blå, men jag tror att ju säkrare han blir ju mer ner på jorden kommer han...Jag skulle väl önska att han hade lite mer fokus men det kommer väl....
Breeze har gått BRA! Hon har ett otroligt sug på hinder det gäller bara att hålla ihop henne....& HÄNGA med i hennes fart!
Ena dagen fokuserade vi dvs jag & Birgitta på kontaktfältsbanan & det ser lovande ut för dom hundar som ska till Karlstad & tävla i veckan. 
Nu gäller det bara att Birgitta ORKAR springa med alla hundar under 4 dagar, hon ska ju köra Breeze & sina egna mallar Mac & Zingo.
Jag HÅLLER alla TUMMAR för MÅNGA PINNAR i veckan!!!

På söndagen fick vi med oss Ingela med sina papilloner. Jädra vad BRA Tindra går! Det var hon som VANN & tog 2 pinnar på sista tävlingen! Ingela vill nog däremot inte att jag skriver hur det gick med Korall....

Sedan körde jag Trizz på skicka till godisskål mellan hinderstöttor. Oj,oj,oj vad hon var duktig! Vilken FART hon har! Tror att det kan bli en Breeze 2......Men det är klart hon är ju bara 14 veckor! Hade lagt 3 pinnar på backen som hon "skuttade" över. Ingela körde samma övning med sin Ia. Hon var också duktig!

Jag körde även denna dag Milloo & ja med en annan förare så...Ha,ha,ha. Men det var en lååång bana! Även denna dag tjuvade han, men hellre det än en hund som inte vill. Han vill nästan för mycket! Det var hopp-däck-tunnel i starten, & efter att han tjuvat så sprang han i ramen?! Vet inte när han gjorde det sist, men i dag gjorde han det ett par gånger. suck...Kan det bero på föraren?? Skulle tro det eller??? Nä nu måste vi börja FILMA träningarna, känns som om det behövs. Det är nästan viktigare att filma träningarna än tävlingarna. På träningen kan man ju studera mer i detalj vad man gjorde fel & för den delen rätt. Ja det är klart att man gör det på tävling också....

Vilket fall som helst vi måste FILMA mer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0