Aktiveringsdag

På morgonpromenaden var jag så duktig smile... att det blev en riktigt aktiveringspromenad. Det finns så mycket som man kan använda på promenaderna, tex stenar, bänkar, gräsmattor, staket ja listan kan göras lång. Mina hundar blir som tokiga, dom vet direkt att det är en x-tra rolig promenad. Trizz har också fattat vad det är frågan om. Hon har nu lärt sig att söka sig upp på stenar & stockar, för då får man ju godis ha,ha,ha....Dom får gå balansgång på breda stockar & även Trizz klarade till slut av att gå en hel stock. Gör också sökrutor där jag lägger ut leksaker som dom sedan får leta efter. Avslutar alltid med godisregn med det godis som finns kvar. Dom stora sitter ju fint & väntar medans jag slänger ut godiset men jag fick hålla Trizz......Dom är för härliga mina hundar!!!

På kvällen var det då dax för gemensam hundpromenad igen. Tog som vanligt med mig Breeze & Milloo medans Sindie fick vara hemma med Trizz. Agneta skulle visa oss en ny runda men vi pratade så mycket så det slutade med att vi kom ut på samma runda som vi brukar gå....Hon lovade att visa rätt nästa gång. Det var en riktigt härlig promenad, hundarna sprang, vädret var på topp & vi soom gick kacklade på. Nästa vecka blir det ingen promenad dom flesta är på semester men veckan därpå går vi igen....

På senkvällen satt vi ute på balkongen & njöt av att man kunde sitta ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0