Agilityträning

Vi hade himla tur för det stod redan en nästintill klar bana på klubben när vi kom ut. Ändrade bara om några hinder.

Birgitta fick vara mottagare när jag körde Trizz över 3 hoppbommar med stöttor. Trizz har en sådan glädje i sig & det är så härligt att se. Hoppas bara man lyckas få henne att behålla den....Vilket fall så var hon jätteduktig med att springa på ordet "fram". Sedan skulle hon följa min hand tillbaka för att göra om övningen. I bland gick det kanon & i bland så var hon så taggad så att hon "tjuvade". Men det gör ingenting jag vill ju ha en hund som suger framåt. Det gäller ju bara att jag lockar med godis så följer hon ju mig. Det måste vi träna på.

Sedan körde jag tunnel & säck med Trizz, & även här var Birgitta mottagare. Tunneln är inga problem & bara man lyfter lite på säcken springer hon igenom. I bland var hon lite för snabb & Birgitta han inte få upp säcken, men inte blev hon rädd eller osäker nä hon sprang så glatt igenom. Det fanns ju GODIS på andra sidan. När edn var helt nere sprang hon inte igenom då var det bara att göra om....

Började med att köra en plats i grupp med Breeze, även denna gång var hon sen med läggandet hmmmm.....Väl nere så låg hon med alla möjliga störningar. Vi hade med en "ny" hund, en omplaceringskille som inte var så gammal. Men hans husse stod kvar vid honom & gick sedan en kort bit. Vilketfall som helst så var det bra störning för våra hundar som låg vilket alla gjorde.
Sedan körde vi hoppet, tog nog ett lite för långt avstånd för hon blev flack & slog i väldigt lätt. Ställde mig sedan lite närmare & se då blev det perfekt! Hon är så duktig, min Breeze!

Sdan var det dax för agilityträningen. Birgitta började köra med Mac & Zingo för hindren var på large. Det såg riktigt bra ut!
Därefter så var det Jeanette som skulle testa Breeze inför helgen. Jeanette är ju riktigt duktig så det var inga som helst problem med Breeze. Hon kör nog med vem som helst för AGILITY är det bästa hon vet!
Det är alltid kul att se någon annan köra Breeze (jag kör ju inga banor med henne, jo bara i bland) & sedan se att ALLT fungerar. Tyckte att det såg mycket bra ut! Kanske lite väl het på gungan men den körde hon ett par gånger, även dom andra kontaktfälten var hon het på. Breeze är ju van vid att stanna & få belöning, medans Jeanette & Pirjo lär sina trampa & stå kvar tills dom får springa vidare & då få belöning. Breeze får belöningen på plats. Men det löser sig nog. Hon får vara lite tuffare i ordet "ner". Nu är det bara att hålla alla tummar för lagtävlingen i Borlänge i helgen!!! Laget hon ingår i heter "Riverdance"

I kväll ska Birgitta & jag ut & köra lite lydnad & agility. Men det får bli efter jobbet senare i kväll.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Heej Marie!

Lite uppdateringar kring lille Cash (:

Han har dragit iväg på höjden och vikten, dagens läge är han kring 29 cm och väger 4,6 kg (: HUr gullig som heldst är han. Kommer bilder, vi måste bara försöka kommaunderfund med hur man sätter in bilderna i datan. Haha!

Men han mår bra och är vild!

Vi var i Göteborg häromdagarna och bodde hoss min syster, som har en katt och 2 st barn, funkade hur bra som heldst! Lekte jätte mycket med katten och ett av barnen. Hela familjen hälsar! Lovar att skicka bilder! Hare gött!

2008-07-31 @ 13:52:56
URL: http://keciarebecca.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hejsan, vad kul att höra ifrån dig & Cash! Skönt att han växer & mår bra. Trizz är också vild av sig, men det tycker jag bara är härligt! Väntar med spänning på bilderna ha,ha,ha.....

Hälsa familjen från mig & alla sheltisar!

2008-07-31 @ 14:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0