PÅ PROMENAD

I det underbara vårvädret med alla tre hundarna. Då hände det något himla härligt & ovanligt!!! Rätt som vi lullade där i skogen så kommer det en ung tjej med en lös rottishanne,oopps! Fick upp mina på en stor sten & där fick dom sitta vilket dom gjorde snällt....Då kunde hon lugnt promenera förbi oss med sin hanne lös vid sidan....Efter ett tag släppte jag mina "lösa" från sitt på stenen kommandot. Promenaden fortsatte, efter ca 30 minuter möts vi igen, den här gången stannar hon & sätter ner sin rottis. Samlar ihop min flock & passerar dom i samlad trupp(Tack mina underbara hundar!). Efter ett tag får dom frikommando. Men bara känslan av att möta en ung tjej med en stor rottis hanne lös(mina var också lösa) & att allt bara flöt på så lugnt & samlat!? Fördommar kanske, men det är nog nästan första gången det händer, att ett hundmöte går så himla bra! Tänk om alla som hade sina hundar lösa också hade en sån kontroll på sin hund, vad alla promenader skulle vara trevliga!!! Man behöver höra en sådan här historia, efter alla hemska hundmöten man både upplevt & hört talas om. Hoppas att du också får en lika trevlig hundpromenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0