Onsdagsträning

ja då har ytterligare en onsdagsträniing gått av stapeln. Troligen den sista för året.....Den här gången blev det Elisabet med sitt gäng & så jag med mina tre. Vädret var inte direkt super men vaddå, hundfolk bryr sig inte om vädret hmmmmVi börjadde med att gå en långpromis i Viltsvinsskogen, vi såg INGA men däremot såg vi deras uppbökade ställen dvs i hela skogen....Alla sheltisarna sprang i full rulle, så härligt att se!!!
Vi gick även ner till Mälaren & se Breeze gick i & badade, bara upp till magen men det är den 10 december!!!! Tror att suget efter att jaga vågorna blev lite för stor för hon fick nog lite kramp i ena framtassen.

Väl tillbaka på klubben så körde jag lite utskick med Breeze, som för dagen var överladdad! Hon bara körde allt & lite till sedan om det var det jag sa brydde hon sig inte om. Det slutade med att jag bara stod & hon körde på!?! Snacka om agilitytokig hund. Hon fick vila medans Elisabet körde Tilly i en hoppkombination, jisses vad bra det gick! Sedan var det Breeze tur igen & nu gick det lite bättre, nu gjorde hon som jag sa men däremot rev hon några hinder?! Slalomingångarna klarade hon galant, hur "konstigt" hon än kom Hon är bara BÄST!
Sen var det dax för Tilly igen & nu var det dax för slalom, det gick också BRA!Det märks att dom tränat hemma.....
Körde sen Trizz på gungan & herrejösses vilket sug hon har upp på den! Hon får fortfarande springa upp & längst ut & stå där medans hon åker gunga ner. Det klarar hon galant, min nya STJÄRNA! Däremot måste man verkligen ställa för gungan annars springer hon bara upp på den hela tiden. Det räcker inte med en stol, nix då hoppar hon upp på den lodräta gungan.....
Sedan kom ruggvädret men då var det dax att åka hem.

TACK Elisabet för en trevlig dag!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0