Fortfarande segt....

Usch mig, har inte orkat ta tag i ngn slags hundträning ännu....Gick inte ens på kvällens stadspromis suck.
Men det vänder nog & suget kommer tillbaka.

Trizz har skött sig riktigt bra ute på promisarna vid möte med andra hundar. Hon är himla nyfiken men hon får INTE gå fram & det fungerar! I bland är hon bara för duktig!!! Tränar ju alltid(i princip) henne lös & det gör ju att man i princip ALLTID tränar när man är ute. Hon ska ha fokus på mig dvs veta var jag är & "följa", inte springa fram till andra människor eller hundar, stanna självmant -titta på mig-vänta på "fram" kommando innan vi går över en gata, stanna medans jag kollar "läget"(vilket behövs i bland, det finns ju MÅNGA hundar i området...) Det är klart att i bland så bara "hör hon inte" & brallar till sig men ja det är ju bara att inte ge sig......

Fick MYCKET "ågren" efter att ha tittat i Klickekloks blogg/film hur träningen går framåt med Fannys 11 veckors valp!!!! Herrejösses vad långt dom kommit! Men har man bara intresset gå går det. Det är ju därför som jag fortfarande funderar på att sätta ut Trizz på foder till ngn som verkligen bara bryr sig om henne & hennes träning. För att träna gillar hon skarpt! Det är bara mig det hänger på suck....
Tur att det finns aktiveringsleksaker.......

Men se i MORGON ska jag köra lite agility, Milloo ska köra högerslalom, Trizz gungan & Breeze "ut" kommandon. Får se om jag kör 2 pass, ett före stallet & ett efter, men DET beror på vädret, NU REGNAR det ute!!! 15 december!?!?!?
Jag vill ha KYLIGT & SOL! 

Får väl räkna dom här dagarna som "mellandagar" men sedan ja då SKA jag sätta i gång med någon form av träning, undra bara VAD???

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Klart du skall följa med och titta! Jag har sememster så ring när du ska iväg till stallet och träna så kanske jag har tid att hänga på! Tack igen Marie! Toppen! Kramar Amanda

2008-12-16 @ 13:07:18
URL: http://www.lundsgard.com
Postat av: Anna

viskar Ska du fira din XX-årsdag?

2008-12-16 @ 20:30:18
URL: http://galhon.blogg.se/
Postat av: Marie G

Lovar att följa med & titta när du tränar min Prins & jag INTE jobbar, suck...Men det finns ju filmkamera, ha,ha,ha....TACK själv!

Kram Marie

2008-12-17 @ 16:06:38
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hejsan Anna, Hmmm jag har INGA planer ännu ha,ha,ha....Tack för att du viskade frågan smile...

Kram

2008-12-17 @ 16:08:29
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0