Viltspårsträning

ÄNTLIGEN var det dax för viltspår!

TACK Lotta för att du la spåren till Breeze & Milloo!!! Jag jobbade nämligen & hade inte ngn möjlighet att hinna ut & lägga dom, men då ställer snälla Lotta upp!!!

Dom övriga i gänget hade förhinder så det blev bara, nåja bara & bara Lotta & jag. Det var för dagen nya marker som spåren lades på, KUL!

Lotta började med Loia, en rakt & inte så långt spår till den gröna damen. Men hon jobbade på bra! Terrängen var inte den lättaste, men hon löste problemmen & hittade klöven. Det var bara på ett ställe som hon troligen fick upp vittringen på Lottas återgång....

Sedan var det Breeze tur & jösses vad hon gick BRA! Det var bara att hänga på! Spåret var inte så långt men vi har ju inte spårat sedan  i våras. Hon går väldigt lugt & säkert i spåret. Man verkligen ser att hon jobbar. Givetvis så bar hon klöven hela vägen tillbaka.

Sedan var det Lotta & Taito. Det var bara att njuta för så BRA gick han! Spårsäker, kollar av & även här ser man att han verkligen spårjobbar. KUL!

Sist ut var Milloo, min Prins ja han var DUKTIG! Kollade av vinklar å ja det var bara att lita på hunden-följa med & se där var klöven! Även Milloo bär klöven tillbaka med STOR stolthet!

Som sagt det var mycket trevligt att äntligen vara på G! Nu gäller det bara att jag hittar mina spårsaker?! Har ingen aning om var selarna & linan är!?!?! Suck........Så i dag fick dom spåra i breda halsband & med lina lånad av Lotta.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja det var verkligen jättekul, dels att spåra, men också att gå med och se hur andra hundar jobbar. Tur med vädret, tur med allt.

Att lägga alla spåren var bara kul, det behöver man ju också träna på, så det var bara bra.

Lotta

2008-08-17 @ 13:06:14
URL: http://www.123minsida.se/taito
Postat av: Marie G

Precis alla förutsättningar var ju perfekta, känns skönt när allt fungerar. Gladast var jag över att min Prins gick så koncentrerat i spåret.

Nu njuter vi av våra duktiga hundar.....

//Marie

2008-08-17 @ 18:28:40
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0